עמוד:14

ב . משחק — מלחמת הצלעות ( הקדקודים ) אבזרים : כרטיסי צורות ( עמ' 87 - 88 במדריך זה ) שימו לב : בכרטיסים יש צורות שאינן מצולעים ויש עיגולים . במהלך הפעילות חשוב להשתמש בצורות אלה כמסיחים . משתתפים : 2 - 4 תלמידים מהלך המשחק : מחלקים את הכרטיסים לכל המשתתפים שווה בשווה ( כמו במשחקי קלפים ) . כל תלמיד מסדר את הכרטיסים שלו בערמה כשהצורות כלפי מטה . בכל מהלך — כל התלמידים הופכים את הכרטיס העליון בערמה שלהם . התלמיד שבכרטיסו יש מצולע שמספר הצלעות ( הקדקודים ) שלו הוא הגדול ביותר - זוכה בכל הכרטיסים . הזוכה — תלמיד שבסוף המשחק יש לו מספר הכרטיסים הרב ביותר . אפשרות אחרת : כל הכרטיסים נמצאים בערמה במרכז, ובכל מהלך — כל תלמיד בתורו הופך את הכרטיס העליון בערמה . אפשר להחליט שכרטיס העיגול ישמש "ג'וקר" . עמודים 8 - 9 הפעילויות כאן מתבססות על מיון צורות מישוריות ועל השוואתן . פעילות 1 מטרת הפעילות להזכיר לתלמידים את השמות של מצולעים שונים - משולשים ומרובעים - וכן את השמות של מרובעים מיוחדים שנלמדו בכיתה א' - ריבוע ומלבן . מקצת התלמידים אינם מבינים שכל הצורות, פרט לצורה ח ( עיגול ) , יופיעו בשתי עמודות : הן בעמודה "מצולעים" והן באחת העמודות - "משולשים" או "מרובעים" . לכך נדרשת הבנה של יחסי הכלה בין המושגים, והיא קשה לתלמידים אחדים . חשוב לזהות תלמידים אלה, אך אין להתעכב אִתם על עניין זה, אלא לטפל בכך בהמשך . הצעות לפעילויות נוספות א . יש תלמידים שעדיין אינם מסוגלים לתפוס שמלבן הוא גם מרובע . מומלץ לקיים אִתם שיחה כזו : - איך קוראים לך ? — משה . - מה שם משפחתך ? — כהן . - אם אקרא לך משה, תענה לי ? — כן . - ואם אקרא לך כהן, גם תענה לי ? — כן . - אם כך יש לך שני שמות : גם משה וגם כהן . חוץ מזה אתה גם תלמיד בבית הספר כרמים ואתה גם תושב תל- אביב . 14 גופים

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר