עמוד:13

3 1 א . מצבי כפל סעיף ב של העבודה הכיתתית מטרת הפעילות בסעיף זה היא להתנסות בחלוקת קלפי החיות שווה בשווה לקבוצת ילדים, כהכנה אינטואיטיבית לפעולת החילוק . כל קבוצה מקבלת 20 קלפים, ומאחר שכמות הילדים בקבוצות שונה, ייתכן שיצליחו לחלק את הקלפים שווה בשווה ( לדוגמה, אם יש 4 או 5 ילדים בקבוצה ) וייתכן שלא יצליחו לעשות זאת ( לדוגמה, אם יש 3 ילדים בקבוצה ) . כאן אין צורך לתעד את הכמויות, אולם אפשר לדון במקרים של הקבוצות השונות . נושא החילוק יילמד בפרק נפרד ( בספר 6 ) , אולם חשוב לחשוף כאן את הילדים להתנסות ראשונית בנושא זה, הקשור למבנה הכפלי . פעילות 5 מהווה המשך לסעיף ב של העבודה הכיתתית, ומומלץ לתת אותה לאחר התנסות ממשית של התלמידים עם חלוקת הקלפים . פעילות יוֹצֵא מִן הַכְּלָל יוֹצֵא מִן הַכְּלָל ( עמוד 8 ) ָ 42ְ מָ ה מְשֻׁתָּ ף לְכָ ל הַכַּפְתּוֹרִים שֶׁבַּקְּבוּצָ ה ? הַקִּיפוּ . צוּרָ ה : חֹרִים : צֶבַע : בפעילות זו אנו לומדים להכיר את התכונות של משפחת הכפתורים . במשפחה זו יש 32 כפתורים הנבדלים אלה מאלה בצבע, בצורה ובמספר החורים . בפעילות הנתונה מופיעה קבוצה של כפתורים ומשמאלה “תעודת זהות” שמופיעות בה כל תכונות הכפתורים . על התלמידים להקיף את כל התכונות המשותפות לכל הכפתורים שבקבוצה . הכפתורים שבקבוצה שונים אלה מאלה בצורתם ובצבעם, אך יש תכונה אחת המשותפת להם – לכולם שני חורים, לכן התכונה שיש להקיף היא " 2" . פעילויות היכרות מומלצות עם משפחת הכפתורים אפשר למצוא במדריך “חיבור וחיסור עד 10 לכיתה א“ בפירוט של פעילות “יוצא מן הכלל“ בעמוד 118 ( עמוד 86 במדריך של ספר 1 ) .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר