עמוד:11

1 1 א . מספרים וכמויות פעילות 3 לפנינו בתור בחנות הפרחים עומדת אורית . היא רוצה לקנות פרחים לשבת ומתלבטת בין ארבעה זרים שונים . נעזור לה לבחור : מהפרחים שרואים בחנות ( בפעילות 2 ) אפשר להכין רק אחד מהזרים . איזה זר ? תשובה : מומלץ לדון בכל זר שאינו מתאים ולשאול מדוע אינו מתאים . דוגמה : את הזר הזה אי - אפשר להכין, כי אין מספר מספיק של פרחים סגולים . פעילות 4 הנה הגיע תורנו . המוכר מביא במיוחד בשבילנו פרחים חדשים ורעננים מהחצר של החנות כדי שנקלע זר לאלי . קשטו את הענף ב - 20 פרחים . כאן התלמידים יוצרים כמות של 20 – זו משימה שונה ממנייה של כמות נתונה . הם משתמשים בשני סוגים של פרחים . אפשר להציע לתלמידים לסדר את הפרחים על פי דְגם ( אך לא לחייבם לעשות כך ) . לאחר שהדביקו התלמידים 20 פרחים, הם מונים בכמה פרחים השתמשו מכל סוג, מתעדים במקום המתאים ואף יוצרים תרגיל . מומלץ לכתוב על הלוח כמה מן התרגילים שקיבלו התלמידים . אפשר להשתמש בתרגילים האלה כדי לחזק את הביטחון של התלמידים : "תראו, רק עכשיו התחלנו להכיר את המספרים עד ,20 עוד לא למדנו כלל תרגילים, והנה מצאתם כל כך הרבה תרגילים יפים ונכונים ! " אם תלמידים טעו וקיבלו תרגיל שפתרונו אינו נכון ( למשל, 20 = 9 + 12 ) , כדאי לבקש מהם למנות שוב את המספר הכולל של הפרחים . אם באמת שם הטעות, אפשר לתקן את התוצאה בתרגיל הנתון ( לסמן מחיקה בעיפרון על התוצאה 20 ולכתוב מעליה 21 ) במקום להסיר מדבקה . ( ניסיון להסיר מדבקה עלול לקרוע את הדף . ) 11 15 ד א 11 15

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר