עמוד:9

9 א . מספרים וכמויות משימת רשות : כל זוג תלמידים מקבל טבלת מה ? כמה ? ומסכם בה כמה מדבקות הדביק מכל צבע . בטור ה מה ? אפשר לצייר עיגולים בצבע המתאים . כל הזוגות תולים את הדפים שלהם על הקיר לפי סדר המספרים . דפים שבהם אותו המספר תולים זה תחת זה . אם התלמידים הכינו טבלאות, תולים כל טבלה ליד הדף המתאים לה . דנים בשאלות כמו אלה : מה המספר הכי קטן ? באיזה צד נתלה אותו ? מה המספר הבא אחריו ? שאלות לדיון על העבודות התלויות ( יש להתאים את השאלות לתוצרי התלמידים ) : - בוחרים מספר שיש לו שתי עבודות ושואלים : במה שתי העבודות האלה דומות ובמה הן שונות ? ( דוגמאות לתשובות אפשריות : בשתי העבודות יש אותה כמות כוללת של מדבקות, אבל סידור המדבקות על הדף שונה וגם כמות המדבקות מכל צבע שונה . ) - האם יש עבודות שבהן קל יותר למנות את המדבקות ? ( לפעמים קל לזהות את הכמות הכוללת לפי סידור המדבקות או לפי החלוקה של הצבעים . ) - אילו מהמספרים שבעבודות גדולים מ - 10 ? ( 11 - 20 ) - האם יש בכיתה שלנו דברים שכמותם גדולה מ - 10 ומתאימה לאחד המספרים שבעבודות ? מה וכמה ? ( דוגמאות אפשריות : מספר השולחנות, מספר הבנים, מספר הבנות ) הפעילויות בספר לתלמיד עמודים 5 - 9 פעילויות 1 - 5 קשורות זו לזו וגם לציור הפתיחה . אפשר להציגן לתלמידים כמשימות בתוך סיפור מתמשך שהנושא שלו הוא יום ההולדת של אלי . להלן הסבר על כל פעילות . השורות הראשונות בהסבר הן הצעה כיצד להציג את הפעילות לתלמידים כחלק מסיפור . פעילות 1 כמו שראינו בעמוד הקודם, אלי חוגג יום הולדת . הוא מכין את השולחן ל - 12 חוגגים ( כולל אלי עצמו ) - בואו נעזור לו . התלמידים מקיפים 12 פריטים מכל סוג . כדי להקיף 12 פריטים אין צורך למנות את הכמות כולה . במקצת הסעיפים מומלץ לדון על הדרכים השונות שבהן הקיפו התלמידים 12 פריטים . כַּמָ ה ? מָ ה ? 7 3 3 13 הַכֹּל יַחַד

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר