עמוד:14

14 א . הכרת המספרים והכמויות הפעילות הפתורה : עמוד 11 בפעילות 7 התלמידים מונים חיות הנמצאות בתפזורת בתוך תמונה הכוללת הרבה פרטים . הם כותבים מספר מתאים לחיה ( כמה ? ) או מדביקים חיה מתאימה למספר ( מה ? ) . המדבקות נמצאות במארז האבזרים . עמוד 12 בפעילות 8 התלמידים מתאמנים בכתיבה נכונה של המספרים 4 ו - 5 . התלמידים מתבקשים גם להדביק תמונה של כף יד מתאימה ליד כל מספר כדי לחזק את הקשר בין סמל המספר לבין הכמות שהמספר מייצג . המדבקות המתאימות נמצאות במארז האבזרים . בקשו מהתלמידים לייחד עמוד במחברת לכל אחד מהמספרים 4 ו - 5 . ( כפי שמפורט בעמוד הקודם, בהסבר לעמוד ,10 פעילות 6 . ) פעילות זו היא הזדמנות להתמקד במספרים 4 ו - 5 ולהעמיק את הדיון עליהם . פעילויות לדוגמה : - מציירים ציור שבו כל דבר מופיע בדיוק 4 ( או 5 ) פעמים . - מתבוננים בציור שבעמוד 4 ( או בכל ציור אחר שיש בו הרבה פרטים ) ובודקים אילו דברים יש בו יותר מ - 4 ואילו דברים יש בו פחות מ - 4 . - חושבים על דברים שיש מהם בדרך כלל רביעיות - קבוצות של 4 ( למשל גלגלי מכונית, רגליים של בעלי חיים ) או חמישיות – קבוצות של 5 ( אצבעות בכף היד ובכף הרגל, מושבים במכונית ) . - מוצאים דרכים שונות לסדר 4 ( או 5 ) עצמים ( אפשר להשתמש בשקיות העצמים מפעילות הפתיחה ) . בפעילות 9 התלמידים מונים עצמים המסודרים במעגל . ייתכן שיהיו תלמידים שיתקשו לזכור היכן הם התחילו את המנייה . מומלץ להדריך תלמידים אלה לסמן את העצם הראשון שהם מונים או את כל העצמים שהם מונים ובדרך זו להתגבר על הבעיה . את התלמידים המתקדמים אפשר לשאול : כמה גלגלים רואים בסעיף א ? כמה עיניים רואים בסעיף ב ? פִּנַּת הַבַּלָּ שֹ צִבְעוּ לְפִי הַדְגָ ם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר