עמוד:12

12 א . הכרת המספרים והכמויות ב . כל קבוצה תתעד על דף את מה שהיא אספה . יש להניח לתלמידים להמציא בעצמם דרכי תיעוד . הקבוצה תציג את התיעוד בפני שאר הכיתה, והכיתה תתאר במילים מה אספה הקבוצה . ג . תולים את כל השקיות של כל הקבוצות לפי הסדר . רואים אילו מספרים מופיעים יותר מפעם אחת ואילו מספרים חסרים ( חשוב לא לשכוח את המספר 0 ! ) . יחד עם המורה חושבים איך להביא לידי כך שיהיו שקיות לכל המספרים מ - 0 עד 10 ( אפשר להוציא עצמים, להעביר משקית לשקית וכדומה ) . ד . את השקיות של העצמים שומרים כפי שהן . אפשר לבצע בעזרתן פעילויות שונות בהמשך . דוגמאות : מנייה בעיניים עצומות : תלמיד מקבל שקית כשעיניו עצומות, ועליו לגלות מה המספר הכתוב עליה על ידי מניית העצמים בלי לפקוח את העיניים . מיון : לוקחים שקית אחת וממיינים את הפריטים שבה בכל מיני דרכים . ( דרכי המיון תלויות בסוג העצמים . אפשר למיין לפי סוג – פקקים או חרוזים או אבנים . אפשר למיין לפי צבע, ואז חרוז כחול יהיה באותה הקבוצה כמו פקק כחול . אפשר למיין לפי גודל, לפי צורה או כל דרך שהתלמידים מציעים . ) מתעדים כמה פריטים יש מכל סוג . הפעילויות בספר לתלמיד עמודים 5 - 6 בפעילויות 1 - 2 התלמידים משתמשים בדפי המדבקות ( עמודים 9 - 10 בחוברת שבמארז האבזרים ) ומדביקים בתוך הציורים כמויות שונות של פריטים לפי המספרים הרשומים . עמוד 7 בפעילות 3 התלמידים צובעים חלק מן הצורות בכל סעיף על פי המספר הרשום, כלומר, הם נדרשים לזהות כמות חלקית מתוך כמות גדולה יותר . עמודים 8 - 9 בפעילויות 4 - 5 התלמידים מציירים קבוצות של פריטים . בפעילות 4 המספרים והפריטים נתונים, ו בפעילות 5 הם משלימים כרצונם את החסר - מספר או פריט - ומציירים לפי הנתונים . תלמידים מתקדמים יכולים לכתוב מספרים גדולים מ - 10 . כדאי להבהיר לתלמידים שכאשר הם מציירים, הם אינם צריכים לדייק בפרטי הציורים שלהם, והם יכולים לצייר ציורים פשוטים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר