עמוד:8

8 מבוא לפרק אבזרים לפרק 1 . עצמים מסביבתם הטבעית של התלמידים - אוסף כיתתי גדול של חפצים מסוגים שונים, לדוגמה : צעצועים קטנים, פקקים, כפתורים, אבנים, קוביות, תמונות שונות הניתנות לגזירה, מדבקות שונות . 2 . דף פסים מחיק ודסקיות דו - צדדיות מתוך מארז האבזרים . 3 . נחש מספרים מחיק שבו המספרים 0 - 10 מתוך מארז האבזרים . 4 . כרטיסים של המספרים 0 - 10 מתוך מארז האבזרים . הערות כלליות 1 . בפרק עוסקים במספרים עד ,10 ואולם לתלמידים הבשלים לכך מומלץ לאפשר לעסוק בפעילויות הפתוחות גם במספרים גדולים מ - 10 . 2 . אם יש תלמידים השולטים היטב בנושא של יחידה מסוימת - אין צורך לבצע אִתם את כל הפעילויות של יחידה זו . 3 . במארז האבזרים יש כרטיסים של המספרים 0 - 10 . כרטיסי המספרים משמשים לפעילויות שונות המפורטות בהמשך . נוסף על פעילויות אלה מומלץ להשתמש בכרטיסי המספרים גם כדרך נוספת לתקשר בכיתה . למשל, כאשר שואלים שאלה שתשובתה מספר - במקום שיצעקו התלמידים את התשובה או יצביעו - בקשו מהם למצוא את הכרטיס של המספר המתאים ולהחזיקו . כאשר יינתן סימן, ירימו כל התלמידים את הכרטיס שבחרו . ( כך תהיה לכל התלמידים הזדמנות שווה לענות בלי "לקלקל" זה לזה . ) רצוי שכל תלמיד יכתוב את שמו על הצד האחורי של כל כרטיס . 4 . במקומות שונים במהלך המדריך למורה מופיעות הצעות לפעילויות במחברת . מומלץ מאוד שהתלמידים יעשו את הפעילויות האלה, לפחות בחלקן . כאשר התלמידים עובדים במחברת, הם לומדים לארגן בעצמם את מרחב העבודה ולהתאים אותו לצורכיהם ולהעדפותיהם ( למשל לכתוב גדול יותר או להוסיף ציורים להמחשה ) . העבודה במחברת עוזרת לפיתוח עצמאות, אחריות והרגלי עבודה נכונים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר