עמוד:48

| מדריך למורה - פרק 2 48 שאלה : כיצד נגרום לבר האביר לעלות על חד-הקרן בלחיצה על דמותו ? . 7 תשובה : יש להוסיף קוד כך שבלחיצה על דמותו של בר הוא יפנה לכיוון מעלה ויזוז 40 צעדים . הוסיפו את הקוד הזה : הפעלת הקוד הזה תיתן תוצאה לא צפויה . הציפייה היא שבר האביר יעלה מעלה אך דמותו תישאר מאונכת, אבל לא אמרנו זאת למחשב בצורה מפורשת . התוצאה הלא רצויה שתתקבל היא פנייה של חזית הגוף של בר כלפי מעלה ( כלומר הוא נראה מאוזן ) ולאחר מכן תזוזה מעלה . לחצו על המילה כיוון בחלון המידע של הדמות . 8 ושנו את אופן הסיבוב שלה לשמאל-ימין : לאחר השינוי דמותו של בר תחזור להיות מאונכת . כדי להעלים את חלון אופן הסיבוב, לחצו על הבמה . בשפת סקראץ' לכל דמות יש תכונות, למשל : שם, כיוון ומיקום . אופן הסיבוב הוא תכונה של הדמות שבה קובעים כיצד לסובב אותה . אופן סיבוב שמאל-ימין מורה לדמות לא להסתובב מעלה ומטה ( גם אם כיוון ההתקדמות הוא מעלה או מטה ) . קושי צפוי : כיוון ההתקדמות של הדמות הוא לא לפי כיוון מבטה של הדמות בציור . כלומר כיוון הפנייה של הפנים בתמונה אינו קובע לאן הדמות תתקדם ! הערות אפשר לקבוע את אופן הסיבוב של הדמות גם בעזרת הלבנה קבע אופן סיבוב מהקבוצה תנועה . א . כיוון ההתקדמות נקבע רק לפי המשתנה כיוון ( ראו בסעיף הבא ) . ב . כאשר לוחצים על דמות זו 0 פנה לכיוון 40 זוז צעדים במה דמות רקע 1 152 - 133 - בר כיווןגודל y x 100 90 הצגה בר

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר