עמוד:40

| מדריך למורה - פרק 1 40 רוב שואל על פרק 1 יעל הכינה שתי תלבושות ותסריט לדמות העוגה : רוב לחץ על העוגה . הנרות דלקו, הופיעה הבועה "נשפו על הנרות", ואז כבו הנרות . בפעם השנייה שרוב לחץ על העוגה הנרות היו כבויים והופיעה בועת הדיבור "נשפו על הנרות" . עזרו ליעל לתקן את היישומון כך שהוא תמיד יתחיל כשהנרות דולקים . מה ההוראה שצריך להוסיף ? א . היכן צריך להוסיף הוראה זו ? ב . הוסיפו תלבושת שלישית לעוגה – תלבושת של ג . הפתעה ( למשל עוגה עם זיקוקים ) . כתבו קוד כך שההפתעה תופיע אחרי שיכבו הנרות . יש להוסיף אותה בתחילת התסריט . זוהי פעולת אתחול התלבושת . כאשר לוחצים על דמות זו נשפו על הנרות 2 אמור למשך שניות נרות כבויים קבע תלבושת ל יש להוסיף את ההוראה קבע תלבושתקבע תלבושת לל״נרות דולקים״ . כאשר לוחצים על דמות זו נרות דולקים קבע תלבושת ל הפתעה קבע תלבושת ל 2 נשפו על הנרות אמור למשך שניות נרות כבויים קבע תלבושת ל 2 חכו להפתעה . . . אמור למשך שניות נרות דולקים נרות תלבושת 1 3 קוד תלבושות צלילים נרות כבויים 2 רמז : ההוראה החסרה משמשת לאתחול התלבושת של הדמות . הצעה לפעילות סיכום פרק 1 להערכת מקור ידע היכנסו עם התלמידים לאתר סקראץ' העולמי / https : / / scratch . mit . edu . בחרו יחד איתם נושא לחיפוש באתר כמו חג, נושא בית ספרי או נושא אחר לבחירת התלמידים . בקשו מהתלמידים לבחור יישומון אחד מתוך התוצאות ולחוות עליו את דעתם : מה הם אהבו ביישומון ? מה הם לא אהבו ? מה הם יכולים ללמוד ממנו ? ועוד . תוכלו להשתמש בשיטה זו בכל פעם שתרצו לשלב נושאים בית-ספריים בלימוד סקראץ' בכיתה שלכם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר