עמוד:37

מדריך למורה - פרק 1 | 37 יצירת תלבושות – פירוט הדגימו חיבור של שתי דמויות לתלבושת אחת על ידי העתקת תלבושת אחת לתוך תלבושת אחרת : כך תוכלו ליצור תלבושות המשלבות דמויות, למשל דמות האביר ודמות הסוס . כפתורי "העתק" ו"הדבק" נעלמים בסימון פונקציות הצייר ( עט, מחק, עיגול ) ומופיעים בלחיצה חוזרת על חץ הבחירה . התלבושות "בר וסוס", "בר וחד-קרן" או "בר ומפתח הקסמים" נוצרו בדרך זו . הסבירו לתלמידים שכל צירוף של מספר דמויות אפשרי ושכך הם יכולים להעשיר את הפרויקטים שלהם . זה המקום שבו תוכלו להדגים בקצרה אפשרויות של ציור תלבושת חדשה או ציור על דמות קיימת בעזרת כלי הצייר : בתלבושת חדשה בחרו את המכחול וציירו את הדמות שלכם . תוכלו למשל לצייר פרצופון מחייך . מומלץ להדגים מתן שם לתלבושת שיצרתם . הערות : ציור דמות חדשה או שינוי דמות קיימת בעזרת כלי הצייר עשוי להימשך זמן רב ( עד שהתלמידים יהיו שבעי רצון מהתוצאה ) . על המורה לנווט את השיעור כך שהתלמידים ייהנו אך גם יספיקו לכתוב את התסריט . בצייר יש שני עורכים גרפיים – עורך וקטורי ועורך מפת סיביות ( לרשותכם סרטוני הדרכה בנושא במרכז המורים שבאתר קוד פלוס 1 ) : עורך מפת הסיביות שומר את התמונה בזיכרון המחשב כמפה של נקודות בצבעים שונים הנקראת "מפת סיביות" . העורך הווקטורי שומר את התמונה כאוסף של קווים צבעוניים בשכבות הנקרא "ייצוג וקטורי" . כשלוחצים על הכפתור המרה למפת סיביות עוברים לעורך מפת הסיביות ואופן שמירת התמונה בזיכרון המחשב משתנה למפת סיביות . כשלוחצים על הכפתור המרה לווקטור עוברים לעורך הווקטורי ואופן שמירת התמונה בזיכרון המחשב משתנה לייצוג וקטורי . שני העורכים מאפשרים ציור, אך העורך הווקטורי מאפשר כלים נוספים ודיוק רב יותר בציור וכן הגדלה והקטנה שלו בצורה מדויקת יותר . המרה לווקטורהמרה למפת סיביות ( 1 ) ( 2 )

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר