עמוד:46

46 גילויים : ג . שטחים והיקפים | © כל הזכויות שמורות למטח 3 ג שטחים והיקפים המטרות • העמקת מושג ההיקף • שילוב בין תכונות של מספרים ובין גאומטרייה • חקירת מלבנים שונים בעלי אותו היקף . פתרונות כמה מלבנים שונים אפשר לבנות מגפרורים בכל סעיף ? בכל מקרה יש לבנות מלבן אחד מכל הגפרורים ולהצמיד את הגפרורים בקצותיהם . 1 . א . מ- 16 גפרורים ? ב . מ- 24 גפרורים ? 2 . א . מ- 21 גפרורים ? ב . מ- 121 גפרורים ? 3 . א . מ- 18 גפרורים ? ב . מ- 30 גפרורים ? 4 . א . מ- 138 גפרורים ? ב . מ- 136 גפרורים ? כדאי לאפשר לתלמידים התנסות מעשית בעזרת גפרורים . אפשר לגשת לפתרון הבעיה גם בדרך חשבונית ; אפשר תמיד להסתכל על מחצית ההיקף כסכום של שתי צלעות ולמצות את כל זוגות המספרים השונים היוצרים את אותו הסכום . 4 מלבנים 4 מלבנים 6 מלבנים 7 מלבנים 34 מלבנים 34 מלבנים אי אפשר אי אפשר

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר