עמוד:41

41 גילויים : ב . מספרים עשרוניים | © כל הזכויות שמורות למטח 312 . 1320 . 0 231 . 0 321 . 1230 . 0 213 . 0 3 . האם תוכלו למצוא זוגות מספרים מקבוצת המספרים שבפעילות 1 , שההפרש ביניהם שונה משלוש התוצאות שקיבלתם בפעילות 2 ? = x = y = x - y x = y = x - y = x = y = x - y = בעזרת בחירת זוגות מספרים השונים מאלה שיצרו את ההפרשים בפעילות 2 , אפשר לקבל שש תוצאות אחרות . מיצוי כל האפשרויות האחרות בעזרת שישה מספרים יוצר את ההפרשים האלה : 018 . 0 099 . 0 009 . 0 09 . 0 198 . 0 189 . 0 18 . 0 108 . 0 081 . 0 מובן שהתלמידים אינם נדרשים לקבל את כל ההפרשים . אפשר לקבל את רובם, אם מרכזים את התוצאות שהתקבלו בקבוצות תלמידים שונות . 4 . האם תוכלו להבחין בתכונות המשותפות לכל התוצאות של תרגילי החיסור שבניתם ? 5 . מה תוכלו לומר על סכום הספרות של תוצאות התרגילים האלה ? כל ההפרשים שהתקבלו מכילים את הספרות 9 8, 1, 0, בלבד, וסכום ספרותיהם הוא 9 או 18 . שאלה נוספת מצאו שתי תשובות לתרגיל 411 . 0 = x + y – z . השתמשו בשברים שמצאתם בפעילות 1 . פתרון אפשרות א : = x = y = z אפשרות ב : = x = y = z

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר