עמוד:16

16 גילויים : ד . ארבעה תאריכים בריבוע | © כל הזכויות שמורות למטח כן . 5 . לפניכם ריבועי תאריכים מלוח השנה . א . כתבו את הסכום של שני התאריכים ה"מוארים" בכל שורה . ב . האם יש קשר בין הסכומים בשתי השורות ? אם כן, מהו ? הסכום של שני המספרים בשורה התחתונה גדול ב- 14 מהסכום של שני המספרים שמעליהם . ג . האם תשובתכם בסעיף הקודם מתאימה לדעתכם גם לריבועים של תאריכים אחרים מלוח השנה ? הסבירו : כל מספר בשורה התחתונה גדול ב- 7 מהמספר שמעליו, לכן הסכום של שני המספרים בשורה התחתונה גדול ב- 14 מהסכום של שני המספרים שמעליהם . הצעות לדיון מסכם : בדיון המסכם כדאי לשוחח על התופעות שנמצאו במהלך הפעילות ביחידה . אפשר להתמקד בפעילות 2 ד ( בעמוד 9 בחוברת לתלמיד ) וממנה לצאת לתכונות הקשורות לסכומי המספרים בטורים, בשורות ובאלכסונים של הריבוע . אפשר להרחיב את הפעילות למציאת תכונות מעניינות בריבועים ה"עומדים" על הקודקוד, למשל : או למציאת תכונות מעניינות במקביליות, למשל : 14 13 21 20 8 7 15 14 8 1413 7 98 15 7 1 15 27 2941

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר