עמוד:16

16 גילויים : דומינו | ד . שתי מדרגות | © כל הזכויות שמורות למטח ה . תָּאֲרוּ בְּמִלִּים : מֵאֵילוּ כַּמּוּיוֹת שֶׁל אֲבָנִים אֶפְשָׁר לִבְנוֹת שָׁלוֹשׁ עֲרֵמוֹת וּשְׁתֵּי מַדְרֵגוֹת שָׁווֹת ? הכמויות האפשריות הן כל המספרים המתחלקים ב- 3 , מהמספר 6 ואילך . הצעה לשאלות נוספות : 1 . מהי כמות האבנים הקטנה ביותר שממנה אפשר לבנות חמש ערמות היוצרות ארבע מדרגות שגובהן 1 ? 2 . הציעו דרכים לבניית חמש ערמות היוצרות ארבע מדרגות שוות . 3 . מאילו כמויות של אבנים אפשר לבנות חמש ערמות היוצרות ארבע מדרגות שוות ? תשובות 1 . מ- 15 אבנים אפשר לבנות חמש ערמות שגובהן 1 , 2 , 3 , 4 , 5 . 2 . אחת הדרכים האפשריות : בונים חמש ערמות שוות . בכל פעם מעבירים שתי אבנים מהערמה הראשונה לערמה האחרונה ואבן אחת מהערמה השנייה לערמה הרביעית, בלי לגעת בערמה האמצעית . 3 . הכמויות המתאימות הן מספרים המתחלקים ב- ,5 מהמספר 15 ואילך . הצעות לדיון מסכם בדיון המסכם יש לבדוק את הדרכים השונות שבהן פתרו התלמידים את פעילות 2 , סעיפים א ו- ב . ב סעיף ג כדאי להציג את הכמויות השונות שמצאו התלמידים וב סעיף ה לבקש מהם לבדוק מה משותף לכמויות אלה . כמו כן אפשר להציג לפני התלמידים את השאלות הנוספות הכתובות לעיל .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר