עמוד:31

31 גילויים : גפרורים | ט . סדרות | © כל הזכויות שמורות למטח א . סַרְטְטוּ אֶת הַצּוּרָ ה הַבָּאָה בַּסִּדְרָה . ב . כִּתְבוּ אֶת אַרְבַּעַת הַמִּסְפָּרִים הָרִאשׁוֹנִים בַּסִּדְרָה : . . . , , , הצעות לשאלות נוספות : 1 . א . בנו סדרה של ארבע צורות מגפרורים . ב . תנו לחבריכם לסרטט את הצורה הבאה בסדרה ולמצוא את המספר העשירי בסדרה . 2 . מצאו את המספר ה- 50 בשלוש הסדרות הראשונות ( עמודים 31 – 33 בחוברת לתלמיד ) . תשובה לשאלה 2 : בסדרה שבפעילות 1 ( עמוד 31 בחוברת לתלמיד ) הצורה שבמקום ה- 50 בנויה מ- 102 גפרורים ( מוסיפים למספר הראשון 49 קפיצות של 2 ) . בסדרה שבפעילות 2 ( עמוד 32 בחוברת לתלמיד ) הצורה שבמקום ה- 50 בנויה מ- 101 גפרורים ( מוסיפים למספר הראשון 49 קפיצות של 2 ) . בסדרה שבפעילות 3 ( עמוד 33 בחוברת לתלמיד ) הצורה שבמקום ה- 50 בנויה מ- 151 גפרורים ( מוסיפים למספר הראשון 49 קפיצות של 3 ) . הצעות לדיון מסכם : כדאי להתמקד בנושאים האלה : • דרכים שונות למציאת המספר העשירי בשלוש הסדרות הראשונות . • דרכים שונות לפתרון ה"שאלות ההפוכות", כלומר מציאת הצורה לפי מספר הגפרורים שמהם היא בנויה ( סעיף ה בכל אחת מהפעילויות הראשונות ) . • השוואה בין שלוש הסדרות הראשונות ובין הסדרה הרביעית . כמו כן אפשר להציג לתלמידים את השאלות הנוספות המוצעות לעיל . 26 1572

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר