עמוד:29

29 גילויים : גפרורים | ט . סדרות | © כל הזכויות שמורות למטח 2 . א . הַשְׁלִימוּ אֶת הַסִּדְרָה . ב . סַרְטְטוּ אֶת הַצּוּרָ ה הַחֲמִישִׁית בַּסִּדְרָה . ג . כִּתְבוּ אֶת שֵׁשֶׁת הַמִּסְפָּרִים הָרִאשׁוֹנִים בַּסִּדְרָה : . . . , , , , , ד . מַהוּ הַמִּסְפָּר הָעֲשִׂירִי בַּסִּדְרָ ה ? ה . בְּנוּ צּוּרָ ה הַשַּׁיֶּכֶת לַסִּדְרָ ה מִ - 31 גַּפְרוּרִים . כַּמָּה מְשֻׁלָּשִׁים יֵשׁ בַּצּוּרָ ה שֶׁבְּנִיתֶם ? מְשֻׁלָּשִׁים . בסעיף ה יש לאפשר לתלמידים לבנות את הצורה כדי לענות על השאלה . דרכי פתרון נוספות : • לבניית המשולש הראשון יש להשתמש ב- 3 גפרורים . לבניית כל משולש נוסף יש להשתמש בשני גפרורים . לכן : 28 = 3 – 31 14 = 2 : 28 ( יש בצורה 15 משולשים : המשולש הראשון ו- 14 משולשים נוספים . ) • מקומו של כל מספר בסדרה הוא כמספר המשולשים בצורה המייצגת אותו . לדוגמה : 7 נמצא במקום השלישי בסדרה מכיוון שבצורה המייצגת אותו יש שלושה משולשים . 31 הוא במקום ה- 15 מכיוון שבצורה המייצגת אותו יש 15 משולשים . 15 21 13119753 5 3 97

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר