עמוד:23

23 גילויים : גפרורים | ו . 27 גפרורים | © כל הזכויות שמורות למטח ב . מָה הַמְּשֻׁתָּף לְכָל אֶפְשָׁרוּיוֹת הַסִּדּוּר שֶׁמְּצָאתֶם ? נַסּוּ לְהַסְבִּיר מַדּוּעַ . בסדרה שיש בה שלושה מספרים בקפיצות שוות וסכום המספרים הוא 27 , המספר האמצעי ( מספר הגפרורים בערמה ב ) יהיה תמיד 9 , שהוא הממוצע של שלושת המספרים . אפשר להסביר זאת בעזרת הגפרורים באופן כזה : תחילה יוצרים 3 ערמות שוות – 9 גפרורים בכל ערמה . לאחר מכן מעבירים בכל פעם מספר כלשהו של גפרורים מערמה א לערמה ג ( בלי לשנות את מספר הגפרורים בערמה ב ) . 5 . הֵעָזְרוּ בַּתְּשׁוּבוֹת שֶׁלָּכֶם בִּסְעִיף 4 וְנַסּוּ לַעֲנוֹת עַל הַשְּׁאֵלָה שֶׁלִּפְנֵיכֶם בְּלִי לְסַדֵּר גַּפְרוּרִים : אִם יֵשׁ לָכֶם 15 גַּפְרוּרִים בִּ- 3 עֲרֵמוֹת, הַמְּסֻדָּרוֹת לְפִי הַהוֹרָאָה בִּפְעִילוּת 4 , כַּמָּה גַּפְרוּרִים יִהְיוּ בַּעֲרֵמָה ב ? בִּדְקוּ אֶת תְּשׁוּבַתְכֶם בְּעֶזְרַת גַּפְרוּרִים . מחלקים תחילה את 15 הגפרורים לְ- 3 ערמות שוות – 5 גפרורים בכל ערמה . הצעות לדיון מסכם : כדאי להתמקד בנושאים האלה : • סקירה של דרכי פתרון שונות לפעילות 1 . • דרכים למיצוי שיטתי של סידורי גפרורים מתאימים לפעילות 3 . • תכונות משותפות לְ- 3 מספרים בקפיצות שוות ( סעיף ב של פעילות 4 ) . 5

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר