עמוד:20

20 גילויים : גפרורים | ה . ערמות שוות | © כל הזכויות שמורות למטח הצעה לשאלה נוספת : קחו מספר גפרורים מתאים כך שתוכלו לסדר אותם בערמות שוות בשתי דרכים שונות בדיוק . תשובה : 4 , 9 , 25 או כל מספר אחר שפירוקו לגורמים ראשוניים הוא a a . הצעות לדיון מסכם : בדיון כדאי לרכז את הפתרונות השונים ולהכליל אותם ( לפי רמת הכיתה ) . • פעילות 2 יכולה לשמש הזדמנות להגדרת מספר ראשוני . • בפעילות 3 אפשר להסיק את המסקנה שמספר המתחלק גם ב- 2 וגם ב- 3 מתחלק ב- 6 . • בהמשך לדיון בפתרון של פעילות 5 אפשר לבקש מהתלמידים למצוא מספרים נוספים של גפרורים ( מלבד 12 ) שאפשר לסדר בערמות שוות בחמש דרכים שונות בדיוק . התשובה היא כל מספר אחר שהפירוק שלו לגורמים הראשוניים הוא a a b ( למשל : 18 = 2 3 3 ) . • אפשר להציג לתלמידים את השאלה הנוספת המוצעת לעיל .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר