עמוד:17

17 גילויים : גפרורים | ד . ,1 ,2 3 ו . . . ריבוע | © כל הזכויות שמורות למטח ג . בְּרִבּוּעַ הַמִּסְפָּרִים שֶׁלְּמַעְלָה יֵשׁ עִגּוּלִים רֵיקִים . כִּתְבוּ בְּכָל עִגּוּל + אוֹ - אוֹ = כָּךְ שֶׁבְּכָל שׁוּרָה יִתְקַבֵּל תַּרְגִּיל פָּתוּר נָכוֹן . אֵין לְהָזִיז מִסְפָּרִים . אִם צָרִיךְ, הִשְׁתַּמְּשׁוּ בְּסוֹגְרַיִם . אלה התרגילים הפתורים המתקבלים בשורות בסידור הראשון שלעיל : הצעות לדיון מסכם : בסיכום הפעילות אפשר לרכז את מגוון הסידורים של התלמידים ולדון בשאלה אם אפשר להגיע מסידור אחד לסידור אחר על ידי החלפת שורות וטורים או על ידי שיקוף או סיבוב . כמו כן אפשר לנסות למצוא תרגילים נוספים לאותו סידור . לדוגמה : בשורה הראשונה בסידור שלעיל יש גם אפשרות כזאת : 3 – 4 = 1 – 2 , ובשורה השלישית יש גם אפשרות כזאת : 2 = 1 + 3 – 4 . 4 32 1 - + = 2 13 4 - + = 1 24 3 - + = 3 41 2 - + =

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר