עמוד:12

12 גילויים : גפרורים | ב . מלבנים של שוקולד | © כל הזכויות שמורות למטח 4 . שַׂחֲקוּ בַּמִּשְׂחָק ״אִכְלוּ כְּפִי יְכָלְתְּכֶם״ הַמְּצֹרָף בְּאֶמְצַע הַחוֹבֶרֶת לַתַּלְמִיד . בפעילות הזאת, התלמידים מיישמים את המסקנה : ככל שהמלבן קרוב יותר בצורתו לריבוע, שטחו גדול יותר . אנו ממליצים לא לדון בעיקרון הזה לפני המשחק, אלא לאפשר לכל תלמיד לגלות אותו במהלכו . כדאי לקרוא את כללי המשחק עם התלמידים ולהדגים להם שלושה או ארבעה מהלכים בתחילת המשחק . הצעות לדיון מסכם : כדאי לדון בדרכים השונות למציאת כל המלבנים בעלי אותו היקף . על ידי השוואת הפתרונות אפשר להגיע למסקנות האלה : • סכום האורך והרוחב של מלבנים בעלי אותו היקף שווה למחצית ההיקף ( כלומר למחצית ממספר הגפרורים שהמלבן בנוי מהם ) . • המלבן בעל השטח הגדול ביותר הוא ריבוע או מלבן הקרוב ביותר בצורתו לריבוע . • המלבן בעל השטח הקטן ביותר הוא המלבן שרוחבו 1 ( המסקנה הזאת נכונה רק אם אורכי הצלעות הם מספרים שלמים ) . דיון בפעילות 3 יכול לעזור להמחיש את העקרונות הללו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר