עמוד:11

11 גילויים : גפרורים | ב . מלבנים של שוקולד | © כל הזכויות שמורות למטח ב . כִּתְבוּ אֶת מִדּוֹת הַמַּלְבֵּן שֶׁבּוֹ מִסְפַּר רִבּוּעֵי הַשּׁוֹקוֹלָד הוּא הַגָּדוֹל בְּיוֹתֵר : הַקָּטָן בְּיוֹתֵר : 3 . עֲנוּ בְּלִי לִבְנוֹת וּבְלִי לְסַרְטֵט . הֵעָזְרוּ בִּתְשׁוּבוֹתֵיכֶם בִּסְעִיפִים 1 וּ- 2 . א . נַנִּיחַ שֶׁיֵּשׁ לָכֶם 20 גַּפְרוּרִים . כִּתְבוּ אֶת מִדּוֹת הַמַּלְבֵּן שֶׁבּוֹ מִסְפַּר רִבּוּעֵי הַשּׁוֹקוֹלָד הוּא הַגָּדוֹל בְּיוֹתֵר : הַקָּטָן בְּיוֹתֵר : במקרה הצורך, יש לאפשר לתלמידים להשתמש בגפרורים . ב . נַנִּיחַ שֶׁיֵּשׁ לָכֶם 100 גַּפְרוּרִים . כִּתְבוּ אֶת מִדּוֹת הַמַּלְבֵּן שֶׁבּוֹ מִסְפַּר רִבּוּעֵי הַשּׁוֹקוֹלָד הוּא הַגָּדוֹל בְּיוֹתֵר : הַקָּטָן בְּיוֹתֵר : במקרה הזה על התלמידים להשתמש בהכללות שאליהן הגיעו במהלך עבודתם בפעילות . 1516 בַּמַּלְבֵּן יֵשׁ רִבּוּעֵי שׁוֹקוֹלָד . בַּמַּלְבֵּן יֵשׁ רִבּוּעֵי שׁוֹקוֹלָד . 4 4 9 51 5 7 1 712 בַּמַּלְבֵּן יֵשׁ רִבּוּעֵי שׁוֹקוֹלָד . בַּמַּלְבֵּן יֵשׁ רִבּוּעֵי שׁוֹקוֹלָד . שִׂימוּ לֵב : גַּם רִבּוּעַ הוּא מַלְבֵּן . 2 . בַּפְּעִילוּיוֹת שֶׁלִּפְנֵיכֶם צָרִיךְ לִבְנוֹת מַלְבְּנִים שׁוֹנִים מִ- 16 גַּפְרוּרִים . בְּכָל בְּנִיָּה עֲלֵיכֶם לְהִשְׁתַּמֵּשׁ בְּכָל הַגַּפְרוּרִים . א . נַנִּיחַ שֶׁכָּל מַלְבֵּן עָשׂוּי מִשּׁוֹקוֹלָד . סַרְטְטוּ עַל כָּל רֶשֶׁת מַלְבֵּן מִ- 16 גַּפְרוּרִים . כִּתְבוּ מִתַּחַת לַמַּלְבֵּן אֶת מִסְפַּר רִבּוּעֵי הַשּׁוֹקוֹלָד שֶׁיֵּשׁ בּוֹ . 49 251 25 בפעילות הזאת צריך לבנות ארבעה מלבנים שונים, ואלה מידותיהם : 7 1 6 2 5 3 4 4 .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר