עמוד:32

א . שברים ומספרים עשרוניים – המכנים שונים מ- 10 , מ- 100 ומ- 1,000 ב פעילות 7 אפשר להשוות בין המספרים בדרכים שונות . למשל, אפשר לשנות את המספרים כך ששניהם יהיו שברים . לדוגמה, ב סעיף ו : 2 2 ו 4 . 0 5 4 = 5 = 10 או שאפשר לשנות את המספרים כך ששניהם יהיו מספרים עשרוניים . לדוגמה, ב סעיף ה : 11 1 . 10 > 1 . 1 > ה 1 . 10 10 תלמידים המתקשים בהמרות יכולים להיעזר בעיגולי המאיות המחיקים המצורפים בסוף הספר לתלמיד . חשוב לציין שבחלק מההשוואות בפעילות הזאת תלמידים נוטים לכתוב בטעות את הסימן = בשל הדמיון החזותי בין שני המספרים, לדוגמה : 1 4 . 1 5 ד 4 = = ב 2 . 5 2 טעותטעות ב פעילות 8 אפשר להפעיל שיקולים שונים בדרך הפתרון, למשל ב סעיף ג אפשר להסתמך על הידיעה שאם סכום המשקלים של שתי השקיות הוא 50 . 00 ק"ג, כלומר חצי ק"ג, המשקל של כל אחת מהשקיות צריך להיות קטן מחצי ק״ג . הינה הפתרונות של הפעילות הזאת : 2 1 5 3 4 25 . 0 6 . 0 75 . 0 4 ב פעילות 9 התלמידים מתבקשים לכתוב מספר עשרוני המתאים למקום מסומן על ישר המספרים . בפעילות הזאת יש קושי מכמה סיבות : א . לא בכל ישר מופיע או מסומן קטע היחידה . למשל, ב סעיף א מופיע הקטע שבין 0 ל- ,2 ועל התלמידים להסיק מכך על מקומה של הנקודה המתאימה ל- 1 . ב סעיף ג מופיע הקטע שבין 0 ל- 25 . ,0 שהוא רבע מקטע היחידה . 0 00000 0 1 5 1 5 0 ק״ג ק״גק״ג 8 . כתבו את המשקל על כל שקית, כך שהמשקל של שתי השקיות יתאים למשקל שעל הצג . השתמשו במספרים שבעננים למטה, בכל מספר פעם אחת . גבא 1 6 . 0 75 . 0 25 . 0 ק״גק״ג ק״גק״ג ק״גק״ג 3 24 54 32

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר