עמוד:78

ב . בעיות דו-שלביות בל""ש - בעיות לא שגרתיות עמוד 191 בבעיות לא שגרתיות מומלץ לדון עם התלמידים בדרכי הפתרון שלהם . הינה הפתרונות של הפעילות : סעיף א : 13,031 ו- 21,712 הם פלינדרומים . סעיף ב : בסעיף ב התלמידים צריכים לבנות מספרים לפי אילוץ נתון : מספרים שהם פלינדרומים וסכום הספרות שלהם הוא 10 . יש לשים לב שנתונה טבלה של מבנה עשרוני ובה 5 עמודות : יחידות, עשרות, מאות, אלפים ועשרות אלפים, לכן צריך להדגיש לתלמידים שהמספרים צריכים להיות חמש-ספרתיים . במשימה הזאת אפשר להציע לתלמידים להשתמש בטבלת המבנה העשרוני המחיקה, המוכרת להם מכיתה ד ומצורפת בסוף הספר . על התלמידים להבין שאם סכום הספרות הוא ,10 צריך לצבוע בלוח רק 10 כרטיסים . לדוגמה : אפשר לצבוע חמישה כרטיסים של יחידות וחמישה כרטיסים של עשרות אלפים . המספר שהתקבל, ,50,005 הוא פלינדרום שסכום ספרותיו שווה ל- 10 . אפשר לאתגר את התלמידים ולשאול אותם כמה אפשרויות להשלמה יש . הינה כל הפתרונות האפשריים : מ ס פ ר שהוא פפָָּּ ללִִ יי ננְדְְדְ רוֹםרוֹם הוא מ ס פ ר שא פ שר לקרוא מ ש מ אל לי מ ין ו מ י מ ין לש מ אל באותו או פ ן, ל מ של : 22 343 17071 11 11 11 11 11 11 11 11 11 11 1,00001,0000 1,00001,0000 1,00001,0000 1,00001,0000 1,00001,0000 1,00001,0000 1,00001,0000 1,00001,0000 1,00001,0000 1,00001,0000 1010 1010 1010 1010 1010 1010 1010 1010 1010 1010 100100 100100 100100 100100 100100 100100 100100 100100 100100 100100 1,0001,000 1,0001,000 1,0001,000 1,0001,000 1,0001,000 1,0001,000 1,0001,000 1,0001,000 1,0001,000 1,0001,000 78

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר