עמוד:62

ג . כפל וחילוק פעילויות 27 – 29 עוסקות במצבים של חילוק ב- 2 בעזרת פילוג והמבנה העשרוני . התרגיל המתאים ל סעיף א ב פעילות 27 הוא = 2 : 3,200 . הייצוג במשקולות מתאים למבנה העשרוני : 200 + 3,000 = 3,200 . התלמידים למעשה מחלקים כל משקולת שעל המאזניים ל- ,2 וכדאי לדון איתם בתרגיל החילוק של 3,000 ב- 2 . 27 . מכוניות באותו צבע שוות במשקלן . חשבו את משקלי המכוניות והשלימו . א חישוב : מכונית ירוקה : ק״ג 3,000 200 ק״ג ק״ג 1,600 ב פעילות 29 מוצג מצב של חידה דו-שלבית . הינה דוגמה לדרך הפתרון של סעיף א : א חישוב : מכונית אפורה : ק״ג 29 . מכוניות באותו צבע שוות במשקלן . חשבו את משקלי המכוניות והשלימו . 6,000 400 ק״ג ק״ג 1,600 תחילה מוצאים את המשקל של מכונית אדומה אחת – 3,200 ק"ג . כדי למצוא את משקל המכונית האפורה יש לחלק את משקל המכונית האדומה ב- ,2 ומקבלים 1,600 ק"ג . 62

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר