עמוד:55

ב . חיבור וחיסור ב פעילויות 20 – 21 התלמידים מיישמים את רעיון האומדן בתרגילי חיבור . חשוב להבהיר את המצב לתלמידים : על המעלית כתוב המשקל המרבי שהיא יכולה לשאת . לדוגמה, עד 18 טונות ב סעיף א . המעלית לא תוכל לעלות אם משקל החיות יהיה גדול מהמספר הכתוב . אפשר לתת דוגמה ממעלית בבניין שבה המשקל המרבי הוא 300 ק"ג למשל, ורוצים לעלות בה אנשים שמשקליהם הם 80 ק"ג, 93 ק"ג, 53 ק"ג ו- 75 ק"ג . יוצא מן הכלל עמוד 135 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 95 – 104 ) פעילויות 24 ו- 25 עוסקות בנתונים מספריים בנוגע לחיות המתמעטות בטבע – אריות וקרנפים . הנתונים מוצגים בדיאגרמות . ב פעילות 24 על התלמידים להשלים את המספרים על סמך הדיאגרמה ובעזרת המפה, בעזרת היגיון ובעזרת ידע כללי . הינה הפתרונות של הפעילות הזאת : 10 000,02000,00282000,1 בעבר ו כ י ו ם תפוצת ה א ר י ו ת ב ע ו ל ם מפת התפוצה בעבר התפוצה כיום האריה – מלך ללא ממלכה רק לפני כמאה שנים היו באפריקה יותר מ- אריות . רוב האריות נכחדו, וכיום נותרו רק כ- מהם . מספר האריות קטן במאה השנים האלה בערך פי . האריות חיים ב- מדינות, ורק ב- 7 מהן מספר האריות גדול מ- . 200,000 20,000 10 281,000 א עד 18 טונות האם המשקל מתאים ? 6,313 ק"ג 6,240 ק"ג 6,300 ק"ג 55

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר