עמוד:23

ג . משבר למספר מעורב ולהפך ב פעילות 22 התלמידים נעזרים בישר המספרים כדי למצוא את המספר המעורב המתאים . 49 בדוגמה מוצגת דרך פתרון אפשרית : מוצאים בין אילו שני מספרים שלמים עוקבים השבר 9 1 . נמצא וכותבים אותם כשברים . אחרי כן מתקדמים מהמספר השלם הקטן יותר בצעדים של 9 22 . כתבו את המספרים המעורבים המתאימים . היעזרו בישרי המספרים . דד וגוג ממ הה 49 650 4 3 21 4 5 = 9 54 9 9 4 5 9 49 45 9 9 תלמידים הזקוקים לכך יכולים לכתוב שבר השווה לכל אחד מהמספרים השלמים כדי למצוא בין אילו מספרים שלמים השבר נמצא . ב פעילות 23 כדאי לעבור עם התלמידים על שתי דרכי הפתרון שבדוגמה . לאחר מכן התלמידים יכולים לעבוד באופן עצמאי, כל תלמיד בדרך הנוחה לו . ב פעילויות 24 – 30 התלמידים מתרגלים מעבר ממספר מעורב לשבר ולהפך בהקשרים שונים ומיישמים את המיומנות הזאת בהשוואה בין שברים ובאומדן . כתב סתרים - צורות במקום מספרים עמוד 46 עד כה בפעילויות כתב סתרים עסקו התלמידים בצורות המייצגות מספרים שלמים או שברים . בפעילויות האלה לראשונה הצורות מייצגות את המונה של שבר, ובהמשך יהיו פעילויות שבהן הן ייצגו את המכנה . ב פעילות 26 , לאחר שהתלמידים מציבים את המספר 1 במקומות המתאימים וכותבים שברים מתאימים, אפשר לקיים דיון : בן מצא שאפשר ליצור סדרה מהשברים שכתב ( משמאל לימין ) . האם תוכלו להמשיך את הסדרה שהתקבלה מהשברים שכתבתם ? בב דד קו את עצקו את עצ ממ ככ עמוד 49 בחלק הזה חוזרים על החומר שנלמד ב יחידות א – ג , והוא משמש לבדיקה עצמית של התלמידים . 23

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר