עמוד:12

א . השבר כחלק משלם – חזרה והעמקה אפשר להציג לתלמידים את שלושת הנימוקים האלה ל סעיף א ולבקש מהם "לתת ציון" לכל נימוק : 3 . 3 גדול מ- 8 נימוק א : כי 5 1 . 1 גדול מ- 38 כי 5 נימוק ב : הקנקן שיש בו כמות גדולה יותר של מיץ מתאים לשבר 5 1 כי ככל שמחלקים לחלקים שווים רבים יותר מקבלים חלקים קטנים יותר . 1 גדול מ- 8 נימוק ג : 5 3 מתאים לקנקן שיש בו כמות גדולה 3 , כי המונים של השברים שווים, ולכן השבר 35 גדול מ- 8 גם 5 יותר של מיץ . לאחר מכן אפשר לבקש מהתלמידים לבדוק את הנימוקים שלהם ולהציג אותם לכיתה . ב פעילויות 19 ו- 20 משווים בין שברים ומשלימים אי-שוויונות בלי להיעזר בציורי הקנקנים . תלמידים המתקשים בפעילויות האלה יכולים לדמיין את קנקני המיץ . יוצא מן הכלל עמוד 18 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 95 – 104 ) פעילויות 21 – 23 עוסקות בשברים גדולים מ- 1 ובהשוואה בין שברים בעזרת השוואה ל- 1 . ב פעילות 24 התלמידים מתבקשים לסדר שברים לפי גודלם . לשם כך עליהם להשתמש בשיטות שעלו בפעילויות הקודמות : השוואה ל- 1 , השוואה בין שברים שהמונים שלהם שווים והשוואה בעזרת השלמה ל- 1 . למשל, ב סעיף ב : ב הגדול הקטן ביותר ביותר 9 44 7 5 74 9 9 גדול מ- 1 ושני השברים האחרים קטנים מ- 1 . אפשר 7 שווה ל- 1 , 4 תחילה כדאי להשוות ל- 1 : 7 הגדול הקטן ביותר ביותר 9 7 4 7 : 7 9 הוא הגדול ביותר, ואחריו 7 כבר לדעת ש- 4 1 ולכן 1 > 49 . לשני השברים יש אותו מונה . 5 4 ו- 5 נותר להשוות בין השברים הקטנים מ- 1 : 9 הגדול הקטן ביותר ביותר 9 4 4 4 75 9 4 . 7 4 > 9 גם 5 12

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר