עמוד:10

א . השבר כחלק משלם – חזרה והעמקה החלקים בעיגול אחד . יש לחפש את הציורים שבהם העיגולים מחולקים ל- 7 חלקים שווים . המונה מציין כמה מהחלקים צבועים . החלקים הצבועים יכולים להיות ברצף, כמו בציור הזה : א והם יכולים להיות מפוזרים בעיגולים השונים, כמו בציורים האלה : ד ו ב פעילות 14 התלמידים פותרים בעיות מילוליות העוסקות במשמעות השבר . שימו לב שהבעיות האלה אינן דורשות פעולות חשבוניות בשברים, אלא מעבר ממצב המתואר באופן מילולי לביטוי מתמטי של שבר . פעילות 15 היא פעילות אתגר . המלבנים בפעילות הזאת מחולקים לחלקים ש אינם שווים . כדי למצוא איזה חלק בכל מלבן צבוע, יש להוסיף קווי חלוקה כך שהמלבנים יהיו מחולקים לחלקים שווים . אפשר להוסיף את הקווים החסרים בפועל, כלומר לסרטט אותם על המלבנים, או להוסיף אותם בדמיון, כלומר להסיק מתוך הציור כמה חלקים שווים היו במלבן אילו הוסיפו את הקווים . א פתרון על ידי הוספת קווים : 1 8 ב 1 16 פתרון על ידי הסקה : המלבן מחולק לארבעה רבעים . אחד הרבעים מחולק ל- 4 חלקים שווים . אילו חילקו את כל הרבעים ל- 4 חלקים שווים, היו 16 חלקים שווים בסך הכול ( 4 חלקים בכל אחד 1 . מ- 4 הרבעים ) . לכן החלק הצבוע הוא 16 10

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר