עמוד:146

ב . סדרות מספרים בפעילות ב עמוד 150 התלמידים מנסחים את הכלל במילים . יש לוודא שהם מנסחים את הכלל לפי הקשר בין מספר הנהג למספר המונית ולא לפי הקשר בין מספרי המוניות . פפ יי ננ ת הבלשת הבלש סדרן הרכב מחלק לנהגים הממוספרים מוניות ממוספרות . בכל יום הוא קובע איזו מונית יקבל כל נהג על פי כלל אחר . גלו מה הכלל והשלימו . היו כ ל נ הג יקבל מ ו נ ית ל פ י ה כ לל ה ז ה : 1 3 2 6 3 9 4 12 5 15 100 10 6 סדרן מספר המונית הוא מספר הנהג כפול 3 . רכב 3003018 בפעילות ב עמוד 193 התלמידים מתנסים לראשונה בניסוח פורמלי של חוקיות . התלמידים מכירים את הרעיון של שימוש בסמלים המחליפים מספרים מהפינה כתב סתרים , המלווה את הסדרה החל מכיתה א . עם זאת הם מעולם לא התנסו בתיאור חוקיות באמצעות סמלים . אפשר להציע לתלמידים לכתוב קודם את התרגילים המתאימים למציאת המוניות של נהג 10 ושל נהג 100 ולבדוק מה משותף לשני התרגילים ומה הקשר בין מספר הנהג למספר המונית . כמו כן תלמידים יכולים לנסות להציב מספרים שונים במקום המשולש ולבדוק באיזו מהמוניות מתקבל המספר המתאים . פפ יי ננ ת הבלשת הבלש סדרן הרכב מחלק לנהגים הממוספרים מוניות ממוספרות . בכל יום הוא קובע איזו מונית יקבל כל נהג על פי כלל אחר . גלו מה הכלל והשלימו . 1 4 2 8 3 12 4 16 5 20 100 10 6 המספר של הנהג הוחלף בצורה . הקיפו את המונית המתאימה לו . + × 4 + 4 × 4004024 146

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר