עמוד:131

ב . בעיות כוללות ב סעיף ג התלמידים מתבקשים להציע לבנימין מסלול שבו ילך את מספר הצעדים המומלץ לילדים ביום . אפשר להציע להם לסרטט מסלול על המפה ולהיעזר בסרטוט . אפשר גם להציע להם לסרטט מבנים נוספים בשכונה על גבי המפה כדי ליצור מסלולים אפשריים נוספים . ? ? ! ! היהי דד עת עת מומלץ לילדים ללכת בין 12,000 ל- 15,000 צעדים ביום כדי לשמור על הבריאות . ב פעילות 6 ( פעילות לכל הכיתה ) ב סעיף א התלמידים מתבקשים למדוד את הצעד שלהם . אם הם עשו זאת בתחילת היחידה, כפי שהוצע במדריך זה, אפשר לקחת את הנתון משם . ב סעיף ב יש להציג את השכונה במפה ולתכנן מסלול הליכה בהתאם להמלצות : הליכה של 000 , 12 עד 000 , 15 צעדים ביום . בזמן שישנתם חלק זה עוסק בקריאת דיאגרמה, באחוזים, בשברים, ביחס, באומדן ובהשוואה . בסוף החלק על התלמידים לכתוב בעיה משלהם בעזרת הנתונים שבדיאגרמה . כתיבת בעיה במתמטיקה מפתחת את היכולת של התלמידים לפתור בעיות . אפשר לבקש מהם לכתוב בעיות גם בחלקים של הפרק שבהם אינם מתבקשים לכך . ב סעיף א של פעילות 7 על התלמידים לאתר את הנתונים הרלוונטיים מתוך דיאגרמת עמודות . בדיאגרמה מופיע מספר שעות השינה הממוצע של בעלי חיים שונים ביממה . בפתירת הבעיות על התלמידים להשתמש בידע מחיי היום-יום : ביממה יש 24 שעות, בשבוע יש 7 ימים ובשנה יש 365 ימים . למשל, נחש הפיתון ישן כ- 18 שעות ביממה . ביממה יש 24 שעות, ולכן הוא ישן כ- % 75 מהיממה . 131

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר