עמוד:130

ב . בעיות כוללות ב פעילות 5 על התלמידים לשלוף נתונים מתאימים לפתירת הבעיות מהשאלות ומהמפה המצורפת . הינה הפתרון של הפעילות : א . בבוקר יום א הלך בנימין לתלמוד תורה . כשהגיע לת״ת, הראה מד-הצעדים שלו ״ סמ . 50 שהוא הלך 1,000 צעדים . מה אורך הצעד של בנימין בקירוב ? ב . אחרי הלימודים הוא המשיך לביתו, ומשם הוא חזר לת"ת ללימודי אחה"צ . ב- 00 : 18 בערב חזר בנימין לביתו באותה הדרך ומשם הלך לבית הכנסת לתפילת ערבית, ומשם למכולת . כמה צעדים בקירוב הציג מד הצעדים של בנימין כשהגיע למכולת ? 5 . לפניכם מפה של סביבת מגוריו של בנימין . היעזרו בה וענו . הבית של בנימין הבית של אפרים מגרש משחקים 0 0 8 מ 600 מ 800 מ 300 מ 500 מ 0 0 8 מ 0 0 4 מ תלמוד תורה מכולתספרייה בית כנסת צעדים 7,200 ב סעיף א על התלמידים לחשב את אורך הצעד של בנימין על סמך המרחק שהלך מביתו לתלמוד תורה : 50 = 000 , 1 : 100 × 500 . אורך הצעד המתקבל הוא 50 ס"מ . ב סעיף ב על התלמידים לחשב את מספר הצעדים שהלך בנימין לאורך כל היום . את המרחק שהלך אפשר לחשב על ידי חישוב הסכום של המרחקים שהלך מהבית שלו לתלמוד תורה, משם לבית הכנסת ומשם למכולת : 600 , 3 = ( 800 + 800 + 500 × 4 ) . כלומר, בנימין הלך מרחק של 600 , 3 מטר . לאחר ההמרה לסנטימטרים מקבלים 000 , 360 ס"מ ( 000 , 360 = 100 × 600 , 3 ) . כעת אפשר לחשב את מספר הצעדים : 200 , 7 = 50 : 000 , 360 , כלומר בנימין הלך כ- 200 , 7 צעדים ביום ההוא . 130

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר