עמוד:124

א . בעיות דו-שלביות ובעיות רב-שלביות ב סעיף א של פעילות 4 אין צורך לפתור תרגיל, אבל צריך להבין את המצב המתואר . 4 . בטיול השנתי בכיתה ו הציעו לתלמידים לבחור אחד משני מסלולים . חיים ומרדכי בחרו במסלולים שונים . ביום הטיול הלך חיים % 30 מהמסלול המתוכנן, ומרדכי הלך 2 3 מהמסלול המתוכנן . א . האם אפשר לדעת מי מהם הלך דרך ארוכה יותר ביום ההוא ? הסבירו : על התלמידים להבין שהנתונים אינם מספיקים מאחר שלא נתון מה אורך המסלול שהלך חיים ומה אורך המסלול שהלך מרדכי, וייתכן שאורכי המסלולים שלהם שונים . כלומר לנתונים % 30 חסר השלם שיאפשר לדעת מי מהילדים הלך דרך ארוכה יותר . 2 3 ו- סעיף ב הוא סעיף אתגר, ובו על התלמידים להציע אפשרויות שונות לאורכי מסלולי הטיול של מרדכי ושל חיים כדי שהתנאים בשאלה יתקיימו . יש אפשרויות רבות לפתרון . הינה דוגמאות לפתרונות אפשריים : ‹ מרדכי עבר דרך ארוכה יותר מהדרך שעבר חיים . אורך מסלול הטיול של מרדכי : אורך מסלול הטיול של חיים : ‹ מרדכי עבר ביום הראשון דרך קצרה יותר מהדרך שעבר חיים . אורך מסלול הטיול של מרדכי : אורך מסלול הטיול של חיים : ‹ שני הילדים עברו את אותה הדרך ביום הראשון . אורך מסלול הטיול של מרדכי : אורך מסלול הטיול של חיים : ״קמ 10 ״קמ 10 ״ קמ 60 ״קמ 20 ״קמ 6 ״קמ 27 ב פעילות 5 ( עם המורה ) על התלמידים להשתמש בידע כללי : בשנה יש 365 ימים, וזה למעשה מספר הימים שבהם כדור הארץ משלים הקפה אחת סביב השמש . כמו כן הם צריכים להשתמש במידע שנמצא במסגרת "הידעתם ? " : מאדים משלים הקפה אחת סביב השמש בכל 687 יום . אפשר להשתמש בפעילות באומדן ולהיעזר בכך שהשנה במאדים ארוכה בערך פי 2 מהשנה בכדור הארץ . אפשר כמובן לקבל גם תשובות מדויקות יותר . 124

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר