עמוד:118

שוב חישוב התשובה המתאימה ביותר היא ° 155 . ג ° 190 ° 155 ° 230 ° 110 בכל הסעיפים ב פעילות 7 , המסומנת כאתגר, על התלמידים להסתמך על תכונות הקשורות לזוויות של מרובעים ושל משולשים, על הרמז הנתון בנוגע למשולש שווה צלעות וכן על סכומי הזוויות במצולעים אלה, המופיעים בראש הפעילות . שימו לב, הנושא של סכום זוויות במשולש ובמרובע אינו מופיע בתוכנית הלימודים, ולכן השאלה היא שאלת אתגר והעשרה . דוגמה לנימוק לגודל הזווית הכחולה ב סעיף א : חלק אחד של הזווית נמצא בריבוע וגודלו ° 90 , וחלק אחר שלה נמצא במשולש שווה הצלעות וגודלו ° 60 ( = 60 3 180 : ) . סכום שני החלקים, השווה לגודל הזווית הכחולה כולה הוא ° 150 ( = + 150 60 90 ) . דוגמה לנימוק לגודל הזווית הכתומה ב סעיף ב : הזווית הכתומה ואחת הזוויות של המשולש שווה הצלעות הצהוב יוצרות זווית שטוחה, כלומר סכומן ° 180 . במשולש שווה צלעות הגודל של כל זווית הוא ° 60 , ולכן גודל הזווית הכתומה הוא ° 120 ( = - 120 60180 ) . באופן דומה אפשר למצוא את כל הזוויות ב סעיפים א – ד ולבדוק את התשובות על פי הסכום הנתון בבדיקה בכל סעיף . ב פעילות 8 על התלמידים להבין שזכוכית המגדלת תגדיל את האורך של כל שוק פי 3 , אך גודל הזווית לא ישתנה ויישאר ° 120 . 118

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר