עמוד:101

ד . חילוק מספרים עשרוניים ה דיון עוסק במקרה הקשה יותר, שבו אין שנתות מתאימות לסימון נפח הכוס, אבל אפשר להיעזר בעובדה שנפחן של שתי כוסות של 25 . 0 ליטר הוא כמו נפח כוס אחת של 5 . 0 ליטר . איך מצאתם כמה כוסות של 25 . 0 ליטר יתקבלו ? דד יו יו ב פעילויות 2 ו- 3 מוצגות שתי משמעויות החילוק – ב פעילות 2 חילוק להכלה ( מתרגלים משמעות זו גם בטור השמאלי של פעילות 4 ) , וב פעילות 3 חילוק לחלקים ( מתרגלים משמעות זו גם בטור הימני של פעילות 4 ) . אין צורך ללמד את התלמידים מונחים אלה, אך רצוי להבחין בין שתי המשמעויות . בכל אחת מהמשמעויות אפשר להיעזר הן בציור והן בהפיכת המספר העשרוני לשבר כדי לפתור את תרגיל החילוק . פעילות 5 עוסקת בהבחנה בין שתי המשמעויות . נתונים שני מצבים שבהם אותם המספרים . לפי המצב והכינויים שבבעיות, על התלמידים להחליט איזה תרגיל מתאים לבעיה . הינה הפתרון של הפעילות : 5 . קראו את שתי הבעיות . מתחו קו מכל בעיה אל התרגיל המתאים לה, פתרו את התרגילים וענו . בארגז יש כדורים זהים, שמשקלו של כל אחד מהם הוא 5 . 0 ק"ג . שקלו במאזניים כדורים ומצאו שמשקלם הכולל הוא 5 ק"ג . כמה כדורים הניחו על המאזניים ? חילקו סרט שאורכו 5 . 0 מטר ל- 5 חלקים שווים . מה האורך של כל חלק ? בעיה א תשובה לבעיה בתשובה לבעיה א בעיה ב 1 . 0 = 5 5 0 : . = 5 0 5 . : מטרכדורים 1 . 100 10 ב פעילות 7 לאחר שמוצאים ב סעיף א מה משקלו של כל מלון ( 2 . 1 ק"ג, 2 . 1 = 3 : 6 . 3 ) , אפשר למצוא ב סעיף ב את משקלו של כל חציל ( 3 . 0 ק"ג, 3 . 0 = 8 : 4 . 2 ) . 101

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר