עמוד:96

ג . כפל מספרים עשרוניים ב פעילויות 26 ו- 27 מיישמים את ההכללות האלה . ב פעילות 28 התלמידים מחשבים בערך תוצאות של תרגילי כפל במספרים עשרוניים . הכוונה היא שיעגלו את שני הגורמים בתרגיל למספרים שלמים, יכפלו את השלמים, ולפי גודל המכפלה יוכלו לקבוע את מקומה של הנקודה העשרונית . הצעה לפעילות נוספת התלמידים עובדים בזוגות . • מבקשים מכל תלמיד לכתוב ארבעה תרגילי כפל במספרים עשרוניים, לפתור אותם במחשבון ולמחוק את הנקודות העשרוניות מהתוצאות . • מבקשים מבן הזוג להוסיף את הנקודות העשרוניות במקומות הנכונים בתוצאות . יוצא מן הכלל עמוד 137 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 151 - 164 ) ב פעילות 29 לומדים את דרך הפתרון של תרגיל כפל במספרים עשרוניים בעזרת האלגוריתם המקובל של כפל במאונך . למעשה דרך זו זהה לדרך שנעזרים בה בתרגיל כפל במספרים שלמים, אלא שאת תרגיל העזר במספרים שלמים פותרים במאונך, כמו האלגוריתם שנלמד בשנים קודמות . 29 . תלמידות התבקשו לפתור את התרגיל = # 3 7 05 1 . . . ז ה תרגיל מ סובך, טובי נפ תור אותו ב מ או נ ך ! א נ י רוצה להיע ז ר בתרגיל הע ז ר ה ז ה : = 73 105 . איך א פ תור אותו ? 5 0 1 5 1 3 5 3 7 3 7 + 5 6 6 7 יהודית בתרגיל הע ז ר מ ג ד ילים את הגורם הראשון פ י 100 ) מ- 05 . 1 ל- 105 , ואת הגורם הש נ י מ ג ד ילים פ י 10 ) מ- 3 . 7 ל- 73 ( . ל כ ן מ ק ט י נ ים את ה מ כ פ לה ה מ תקבלת בתרגיל הע ז ר ב מ ס פ רים של מ ים פ י 1,000 ו מ קבלים : 665 . 7 = 3 . 7 05 . 1 ( 96

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר