עמוד:88

ג . כפל מספרים עשרוניים ב פעילות 5 התלמידים לומדים לפתור את אותו התרגיל בעזרת טבלת המבנה העשרוני, כפי שלמדו ביחידות הקודמות : קו ד ל מ ד נ ו ל פ תור תרגילי כ פ ל של מ פ רי עשרו נ יי ב 10 , ב 100 וב 1,000 בע ז רת ט בלת ה מ ב נ ה העשרו נ י . הא א פ שר להשת מ ש ב ט בלה ב כ פ ל של מ פ רי עשרו נ יי ב כ ל מ פ ר של ? • איזה מספר התקבל אחרי ההמרה ? כתבו אותו בתוצאה של התרגיל למעלה . דד יו יו • האם קיבלתם את אותה התוצאה שקיבל מתן בעמוד הקודם ? המירו לפי הצורך והשלימו את השורה האחרונה בטבלה . עשרותיחידות עשיריות מאיותאלפיות 31 המספר המספר לפני כפול 6 186 ההמרה אחרי ההמרה 8 . 7 5 . כיצד פותרים את התרגיל = # 3 1 6 . בעזרת טבלת המבנה העשרוני ? 8 7 דד ר לר ל פפ תרו תרו ב דיון התלמידים נוכחים לדעת שהתקבלה אותה התשובה כמו בדרך של כפל שברים . ב פעילויות 7 – 9 מוצגת דרך הפתרון בעזרת תרגיל עזר במספרים שלמים . פעילות 7 ( עם המורה ) מציגה דרך זו בעזרת שתי שאלות מקדימות העשויות לעזור להבנתה . המטרה היא להשתמש בידע של התלמידים בנוגע לכפל במספרים שלמים גם בכפל במספרים עשרוניים . בשאלה הראשונה משווים ביו שלושה זוגות של תרגילים – שני זוגות במספרים שלמים וזוג אחד שיש בו מספר עשרוני : = 2 : 3 עם המורה 7 . לפניכם זוגות של תרגילים . התבוננו בהם וענו . « במה התרגיל התחתון בכל סעיף דומה לתרגיל העליון ובמה הוא שונה ממנו ? גבא = 3 . 1 # 6 = 18 # 3 = 3 # 12 = 13 # 6 = 180 # 3 = 30 # 12 בכל סעיף בתרגיל התחתון יש גורם אחד זהה לזה שבתרגיל העליון ( 12 ב סעיף א , 3 ב סעיף ב ו- 6 ב סעיף ג ) , והשוני הוא בגורם האחר : הגורם האחר בתרגיל התחתון גדול פי 10 מהגורם האחר בתרגיל העליון ( 3 ו- 30 ב סעיף א , 18 ו- 180 ב סעיף ב ו- 3 . 1 ו- 13 ב סעיף ג ) . 88

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר