עמוד:80

ב . חילוק מספרים עשרוניים ב- 10 , ב- 100 וב- 1,000 ב פעילות 18 נתונות משוואות כפל וחילוק שאחד הגורמים בהן הוא 10 או 100 . התלמידים יכולים לפתור את המשוואות בעזרת אומדן ובדיקה או על ידי "הזזת" הנקודה העשרונית . אפשר גם להשתמש בטבלת המבנה העשרוני המחיקה שבסוף הספר לתלמיד . לדוגמה, ב סעיף א : 100 א 12 . 0 = : 12 כותבים את המספר הראשון במשוואה ( המחולק ) בשורה הראשונה, ואת תוצאת התרגיל ( המנה ) בשורה השנייה, כפי שלמדו : עשרותיחידות עשיריות מאיותאלפיות 1 2 21 מחולק מנה אפשר לראות שערכה של כל ספרה קטן פי 100 , כלומר המספר כולו קטן פי 100 . פעילויות 20 – 27 עוסקות בהמרות של יחידות מידה . כמו בפעילויות דומות קודמות, חשוב לדעת את הקשר הכפלי בין יחידות המידה . אפשר להיעזר לצורך כך בטבלה ( ראו עמוד 75 במדריך זה ) . פעילות 21 היא פעילות פתוחה, המסכמת המרות של יחידות אורך . הינה פתרונות אפשריים של הפעילות : 21 . השלימו יחידות אורך מתאימות – מטרים, דצימטרים, סנטימטרים או מילימטרים . כתבו שתי אפשרויות שונות בכל סעיף . ב ד א ג 1 . 0 = 1 1 . 0 = 1 01 . 0 = 1 01 . 0 = 1 10 = 1 10 = 1 100 = 1 100 = 1 ״ סמ״ ממ ׳ ׳מ מ ׳׳ דצ מ ׳׳ מ מ ׳׳ מ מ ׳׳ מ מ ׳׳ ס מ ׳׳ ס מ ׳׳ ס מ ׳׳ ס מ׳׳ ס מ ׳׳ דצ מ ׳׳ דצ מ ׳׳ דצ מ 80

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר