עמוד:71

א . כפל מספרים עשרוניים ב- 10 , ב- 100 וב- 1,000 לצורך הדיון אפשר לבחור אחד מהסעיפים בפעילות 16 כדוגמה ולשאול ( בדומה למשפטים להשלמה בפעילות 8 ) מה קורה למקום של כל ספרה בתוצאה ביחס למקומה במספר המקורי . לדוגמה : ב סעיף ד כפלתם את המספר 004 . 3 ב- 100 : = # 4 300 100 004 3 . . . ד מאותעשרותיחידות עשיריות מאיותאלפיות = # 100 004 3 . 43 המספר המספר 4 3 כפול 100 4 . 300 • מה ערך הספרה 4 במספר 004 . 3 ? מה ערך הספרה 4 בתוצאה ? • מה ערך הספרה 3 במספר 004 . 3 ? מה ערך הספרה 3 בתוצאה ? • כיצד השתנה הערך של כל ספרה בתוצאת התרגיל = # 100 004 3 . לעומת ערכה במספר 004 . 3 ? אחרי הדיון מגיעה ההכללה ( בראש עמוד 107 ) : כשכופלים מספר עשרוני ב- 100 , הערך של כל ספרה גדל פי 100 , ובטבלת המבנה העשרוני כל הספרות עוברות שני מקומות שמאלה . ז ה נ ראה כ אילו מז י ז י את ה נ קו ד ה העשרו נ ית ש נ י מ קו מ ות י מ י נ ה . = # 5 840 100 405 8 . . מאותעשרותיחידות עשיריות מאיותאלפיות 5 840 405 8 . . 5048 המספר המספר 5048 כפול 100 ב פעילות 18 נלמדת הדרך של הוספת אפסים מימין למספר שכופלים ב- 100 , במקרה הצורך . חשוב לדון עם התלמידים בעובדה שהוספת אפס מימין למספרים עשרוניים אינה משנה את ערכם ( בניגוד למספרים שלמים שבהם הוספת אפס מימין כן משנה את ערכם ) ובהסבר לכך . פפ יי ננ ת הבלשת הבלש עמוד 108 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 141 - 150 ) . 71

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר