עמוד:63

א . כפל מספרים עשרוניים ב- 10 , ב- 100 וב- 1,000 פעילות 3 ( עם המורה ) היא פעילות פתיחה פתוחה, ומטרתה לחזור על הנושאים שפורטו לעיל . התלמידים מתבקשים להשלים מספרים וכותרות בטבלאות המבנה העשרוני . ראשית יש לכתוב מספר לפי המבוקש, ואחר כך יש להחליט כיצד לכתוב אותו בטבלה . חשוב לשים לב להוראה השנייה, המבקשת להשלים את כל הכותרות בטבלה . כלומר על התלמידים לתכנן היטב היכן למקם בטבלה כל ספרה מהמספר שבחרו כך שכל כותרות הטבלה הנחוצות להם יופיעו ברשימה שלמטה . מומלץ לקיים דיון עם התלמידים על דרכי הפתרון שלהם ועל תשובותיהם . ב סעיף א אפשר לבחור מספרים שלמים, וב סעיפים ב ו- ג אפשר לבחור רק מספרים עשרוניים . הינה שתי דוגמאות לפתרונות בכל אחד מה סעיפים א ו- ב : א מספר גדול מ- 100 וקטן מ- 130 : 10110 מאותעשרותעשיריות יחידותמאיות 1 א מספר גדול מ- 100 וקטן מ- 130 : 12002 אלפיםמאותיחידות עשרותעשיריות 1 ב מספר גדול מ- 10 וקטן מ- 11 : 220 . 10 מאותעשרותעשיריות יחידותמאיות 1 ב מספר גדול מ- 10 וקטן מ- 11 : 56765 . 10 עשרותיחידותמאיות עשיריותאלפיות 7 01 יש אפשרויות רבות נוספות . 63

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר