עמוד:47

ב . חילוק שברים ב פעילות 24 יש מצב מבלבל : 1 2 מטר . 24 . בנגרייה מייצרים מדפים שאורך כל אחד מהם הוא 1 לנגרים מיכאל ורפאל יש קרש שאורכו 5 מטר, והם מעוניינים לדעת כמה מדפים יוכלו לבנות מהקרש . = 2 : 3 עם המורה א פ שר ל מ על הקרש ולראות : הקרש 1 מ ט ר . י פ יק ל 3 מ ד פ י , ויישאר 2 א פ שר ג לחשב בע ז רת תרגיל : 1 1 : 5 3 : 5 = 22 5 = 102 = 13 3 = 33 1 3 ? 1 מ ט ר, ל מ ה התוצאה היא 3 מיכאל אבל א יישאר 2 ענו למיכאל : רפאל 5 מ׳ 1 2 מ׳ 4 1 1 2 מ׳ 1 1 2 מ׳ 1 1 2 מ׳ מטר . 1 2 הנגר יכול להכין מהקרש 3 מדפים שלמים שהאורך של כל אחד מהם הוא 1 מטר . הקושי הוא להבין 1 2 מטר מתוך 5 מטר, ונשארה לו חתיכה שאורכה 1 2 הוא השתמש ב- 4 1 מה ? " הכינוי המתאים 1 . אפשר להסביר בעזרת השאלה : " 3 3 מדוע תוצאת התרגיל היא 3 3 מדף . 1 3 המטר שנשאר הוא 1 2 מטר, 1 2 1 הוא מדפים . מכיוון שאורך מדף אחד הוא 1 למספר 3 3 פעילויות 27 ו- 28 עוסקות בכלל שלפיו כשמחלקים מספר נתון במספר אחר ואחר כך כופלים באותו המספר ( או להפך ) התוצאה שווה למספר הנתון . מטרת פעילות 29 היא לתרגל כפל וחילוק שברים וכן לראות קשרים בין תרגילים . ב סעיף א כל המכפלות הנתונות הן 1 , כלומר מכפלות של מספרים הופכיים, ולכן שלושת המספרים שבשוליים העליונים הם המספרים ההופכיים למספרים שבשוליים השמאליים . את 47

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר