עמוד:45

ב . חילוק שברים ב פעילות 22 בכל סעיף יש זוג תרגילים, והמשימה הראשונה היא לשער לאיזה מהשניים יש תוצאה גדולה יותר . לשם כך יש להתבונן בשני התרגילים ולהשוות ביניהם . 22 . « בלי לפתור את התרגילים, שערו בכל סעיף לאיזה תרגיל תוצאה גדולה יותר וסמנו אותו . « הסבירו את השערתכם באחד מהסעיפים : « פתרו את התרגילים ובדקו את השערותיכם . א : 3 14 3 = 2 : 3 24 3 = 2 ב : 1 33 4 = 2 : 2 33 4 = 2 ג : 2 1 2 = 1 2 5 : 2 15 2 = 21 ד 1 1 4 = # 1 1 2 : 1 1 4 = 1 1 2 סעיף א : כשמחלקים את אותו המספר במספר קטן יותר, התוצאה גדולה יותר . סעיף ב : כשמחלקים מספר גדול יותר באותו המספר, התוצאה גדולה יותר . סעיף ג : כשמחלקים מספר במספר הקטן ממנו, התוצאה גדולה יותר מכשמחלקים את המספר הקטן יותר במספר הגדול ממנו . סעיף ד : כשכופלים שני מספרים גדולים מ- 1 , התוצאה גדולה מ- 1 . כשמחלקים מספר במספר הגדול ממנו, התוצאה קטנה מ- 1 . ב פעילות 23 , ובפתירת תרגילים במתמטיקה בכלל, גם בנושאים שבהם נלמד אלגוריתם מומלץ לעודד את התלמידים להתבונן בתרגיל לפני שפותרים אותו ולבחון אם ביכולתם לפתור אותו בעל פה או בדרך אחרת בלי להשתמש באלגוריתם . 45

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר