עמוד:30

א . כפל שבר בשבר ב פעילות 18 נתון המחיר של 1 ק"ג עגבניות . ב סעיף א מי שרוצה לקנות כמות גדולה פי . באופן דומה, ב סעיף ג 1 12 2 5 צריך גם לשלם פי 5 , ולכן התרגיל המתאים הוא = # 12 2 5 מהמחיר, ולכן התרגיל המתאים הוא 1 5 מהכמות צריך גם לשלם 1 5 מי שמעוניין ב- . 1 15 12 1 55 52 10 = = = # # 2 2 פעילויות 19 – 21 עוסקות באופן ישיר בשאלה מתי מכפלה של מספר בגורם מסוים גדולה מהמספר שכופלים ומתי היא קטנה ממנו . ב פעילות 19 התלמידים פותרים את התרגיל שמצד שמאל ומשווים את התוצאה למספר הנתון בצד ימין . שימו לב, בשלב זה התלמידים אינם אמורים להסיק מה הסימן המתאים בעזרת תובנה אלא על ידי פתירת התרגיל . בסוף הפעילות יש דיון המוביל להכללות . תלמידים שכבר הבינו את ההכללה ויודעים לנמק את תשובתם אינם חייבים לפתור את התרגיל . ב דיון שבסוף הפעילות מנתחים את האי-שוויונות שהתקבלו . מומלץ לבקש מהתלמידים להקיף בכל פעם את האי-שוויונות המתאימים לשאלה שדנים בה . למשל, האי-שוויונות המסומנים באדום יכולים לעזור לענות על השאלה הראשונה בדיון – "מה קורה כשכופלים מספר בשבר קטן מ- 1 ? " . 19 . כתבו < או > . התבוננו בפעילות 19 . דד יוןיון • מה קורה כשכופלים מספר בשבר קטן מ- 1 ? • מה קורה כשכופלים מספר בשבר גדול מ- 1 או במספר מעורב ? א 9 10 3 # 3 10 9 3 # 3 9 10 3 # 1 3 ב 9 10 1 3 1 3 # 10 9 1 3 1 3 # 9 10 1 3 1 3 # 1 ג 9 10 1 3 1 3 # 11 1 103 9 1 3 # 11 1 93 10 1 3 # 1 11 7 2 27 10 = 10 < > > < > > < > > , שהוא קטן מ- 1 , ובשלושתם התוצאה 9 10 בשלושת התרגילים המסומנים כופלים מספר בשבר קטנה מהמספר . האי-שוויונות האחרים יכולים לעזור לענות על השאלה השנייה בדיון – "מה קורה כשכופלים , ( שהוא 10 9 מספר בשבר גדול מ- 1 או במספר מעורב ? " . בכל התרגילים שכופלים בהם מספר ב- ( שהוא מספר מעורב ) התוצאה גדולה מהמספר . 9 10 שבר גדול מ- 1 ) או ב- 1 30

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר