עמוד:99

ב . מציאת הכמות החלקית פעילות 24 עוסקת במעיל הנמכר בהנחה הנתונה במספר אחוזים שאינו שלם ( % 5 . 12 ) . שתי הילדות שבפעילות, חנה ותמר, דנות בדרכים שונות למצוא את סכום ההנחה בשקלים, והתלמידים מתבקשים להשלים את הפתרונות שלהם . הפתרון של תמר מתבסס על מה 1 הוא שלמדו ביחידה הקודמת ( בפעילות 9 , עמוד 145 בספר לתלמיד ) : האחוז המתאים ל- 8 1 מ- 200 שקלים הם 25 שקלים . אפשר לשאול את התלמידים אם יש ( או % 5 . 12 ) ו- 18 2 % 12 להם דרכים נוספות להגיע לתשובה ( לדוגמה, אפשר לחשב כמה הם % 25 , שהם רבע מהסכום הכולל, ואז לחלק את התוצאה ב- 2 ) . ככ תב סתרים - צורות בתב סתרים - צורות ב ממ קום קום ממ סס פפ ריםרים עמוד 94 ב פעילות 25 התלמידים מציבים מספרים המתאימים לצורות שבמונה של השברים, כך שסכום השברים יהיה שווה ל- 1 . התלמידים יכולים להגיע להכללה שכשהסכום של שלושה שברים הוא . 10 10 1 , והמכנים של שלושת השברים שווים ל- 10 , סכום המונים של השברים הוא 10 , שכן = 1 פעילויות 26 ו- 27 הן פעילויות אתגר משום שהכמות החלקית שמתבקשים למצוא אינה מספר שלם . נוח לפתור את שתי הבעיות האלה בעזרת חישוב חלק מכמות בשברים : כפות סוכר ) , וב פעילות 27 אפשר לחשב 1 2 מ- 10 ( 7 3 4 ב פעילות 26 אפשר לחשב כמה הם ק"מ ) . 1 2 מ- 14 ( 3 1 4 כמה הוא פעילות 28 היא פעילות פתוחה, שבה בכל סעיף נתון החלק, ועל התלמידים לקבוע בעצמם את הכמות הכוללת ולחשב את הכמות החלקית לפיה . חשוב לוודא שהמספרים שהתלמידים בוחרים לכמות הכוללת הגיוניים ומציאותיים . למשל, לא הגיוני שמספר התלמידים בת"ת יהיה 50 , או שמספר הקליעות במשחק כדורסל יהיה 300 . מומלץ לדון עם התלמידים במספרים שהם מציעים ובהיגיון שבהם . 99

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר