עמוד:25

שיעור 6 למידה עצמית מיומנות מפה – מה זה מטרופולין לרשות המורה קובץ מידע בנושא מטרופולינים בישראל לכתבה מצורפת יחידת הערכה שיעור 7 | למה אנחנו מתכוונים כשאנחנו אומרים דיור ציבורי ? מדור "המעבדה" מזמין חוקרים מובילים בתחומם לדבר על תופעה ( או מושג ) במרחב ועל ההיבטים השונים שלה : מהי התופעה ? מה נאמר עליה בעולם ובארץ ? מהי עמדתו של החוקר ? מטרות השיעור 1 . להציג את התופעה המרחבית - חברתית "דיור ציבורי" . 2 . להראות את האופן שבו מציגים באופן מושכל תופעה או מידע . מומלץ לקרוא יחד את הכתבה ולנתח אותה בשני אופנים : ההשלכות החברתיות - מרחביות ואופן הכתיבה של הדברים . הכתבה מלווה בשאלון קראתי, הבנתי ! וביחידת הערכה . שיעור 8 | היישובים בישראל - שיעור מבוא מטרת השיעור להציג את תפרוסת היישובים ואת סוגי היישובים בישראל : יישובים עירוניים, יישובים כפריים, מטרופולינים . השיעור יתבסס על הצגה במליאה ו / או פעילות היישובים בישראל המתרגלת מיומנויות מפה . מורים המעוניינים להקדיש יותר זמן לנושא יוכלו להסתמך על קובץ המידע היישובים לסוגיהם . שיעורים 9 - 10 | מה יהיה עם המרחב הכפרי ? מטרות השיעורים 1 . להעלות את הסוגיה של גידול אוכלוסייה והצורך בבנייה / ציפוף והרחבת יישובים אל מול הצורך בשמירה על המרחב הכפרי . 2 . להכיר את מאפייני המרחב הכפרי ואת היישובים שבו . 3 . לעודד חשיבה ביקורתית לגבי עובדות ועמדות על אודות המרחב . פעילות פתיחה פתיחה במליאה באמצעות פעילות הפתיחה כוללת סרטון ובו מופע פואטרי - סלאם, שממנו מתבקשים התלמידים לחלץ מידע על המרחב הכפרי כיום . מומלץ להנחות את התלמידים לחלץ מושגים ואת המצב המתואר מדבריו של האמן . אפשר לפתוח את נושא הג'נטריפיקציה בהקשר של דברי האמן . בכתבה זו נעסוק גם בחשיבה מטה - טקסטואלית באמצעות קוראים את הכתבה בליווי האפליקציה . פעילות הערכת מקור מידע . הפעילות כוללת התייחסות לטקסט שנכתב על המרחב הכפרי . אפשר לדון בכיתה בכלים שיש בידינו להעריך תוקף ומהימנות של טקסטים . הכתבה כוללת סקר עמדות שבאמצעותו התלמידים יגבשו דעה לגבי עתידו של המרחב הכפרי . המידע הנחוץ מופיע בכתבה בקטעי מידע קצרים ובהיגד מסכם . 25

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר