עמוד:74

פעילות - 10 מאחר שבשלב זה התלמידים עדיין לא למדו את זמן עבר , תיאור הפרויקט כתוב בזמן הווה וכביכול מסופר בזמן התרחשות האירוע . למעשה , הפרויקט התקיים בבית הספר " עתידים" בספטמבר . 2016 חשוב לשים לב שלכל תמונה בפעילות אפשר להתאים יותר ממשפט אחד , למשל : התמונה שבה רואים את הילדים צובעים את הספסל ( תמונה 3 ) יכולה להתאים למשפט "אנחנו לומדים לצבוע עץ במברשת" וגם למשפט " אנחנו לומדים לעבוד יחד " . אוצר מילים כדאי להדגים שימוש במילים החדשות בכמה הקשרים , לדוגמה שימוש במילה ספסלים : איפה אנחנו רואים ספסלים ? יש ספסלים בחצר , בגינה , בפארק ויש גם ספסל בתחנת האוטובוס . דוגמה נוספת היא המילה ' בזהירות ' : מה אנחנו עושים בזהירות ? נוסעים בכביש בזהירות , רוכבים על אופניים בזהירות ועוד . לגבי הפועל ' צובע ' אפשר לשאול את התלמידים באילו צבעים הם רוצים לצבוע כל מיני חפצים בכיתה ( למשל : " אני רוצה לצבוע את החלון בכחול , את רוצה לצבוע את הדלת באדום " ) . יש להקנות את המילה ' הוראות ' כפי שהיא מוצגת בלשון רבים מאחר ולרוב היא מופיעה כך . המילה ' מברשת ' מתורגמת לצורך ההבנה של המשפט , אבל היא לא חיונית לאוצר המילים הפעיל של התלמידים בשלב הזה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר