נמצאו 64 ספרים בקטגוריה
לכל הספרייה
תיאור: סביבת למידה להוראת הבנה, הבעה ולשון בחטיבות הביניים, המציעה חוויית הוראה ולמידה פעילה ומרתקת בהתאם לתוכנית הלימודים. התכנים מעודכנים ומותאמים לעולמם של התלמידים, ומתמקדים בפיתוח הכישורים והידע הדרושים בתקופה זו, כגון כתיבה ארוכת טווח, הבעה בעל פה, למידה שיתופית ועוד.
סביבת הלמידה כוללת:
תוכן דיגיטלי – המותאם למקרן בכיתה, למחשב האישי וגם לטלפון הנייד, ומורכב ממערכי שיעור שלמים לאורך השנה. התוכן כולל הסברים מעמיקים לצד תרגול בדיק ומשוב מיידי, סרטונים לימודיים, המחשות לשוניות, משחקים ומשימות שיתופיות.
חוברת מודפסת מלווה – המאפשרת לתרגל בכתב את כל נושאי הלימוד ומציעה עזרים ("טיפים") ללומדים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: סביבת למידה להוראת הבנה, הבעה ולשון בחטיבות הביניים, המציעה חוויית הוראה ולמידה פעילה ומרתקת בהתאם לתוכנית הלימודים. התכנים מעודכנים ומותאמים לעולמם של התלמידים, ומתמקדים בפיתוח הכישורים והידע הדרושים בתקופה זו, כגון כתיבה ארוכת טווח, הבעה בעל פה, למידה שיתופית ועוד.
סביבת הלמידה כוללת:
תוכן דיגיטלי – המותאם למקרן בכיתה, למחשב האישי וגם לטלפון הנייד, ומורכב ממערכי שיעור שלמים לאורך השנה. התוכן כולל הסברים מעמיקים לצד תרגול בדיק ומשוב מיידי, סרטונים לימודיים, המחשות לשוניות, משחקים ומשימות שיתופיות.
חוברת מודפסת מלווה – המאפשרת לתרגל בכתב את כל נושאי הלימוד ומציעה עזרים ("טיפים") ללומדים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: מטח צוות מדע וטכנולוגיה
תיאור: أدمج المرشد للمعلّم مع كتاب التلميذ، ويحتوي على توجيهات وملاحظات تعليميّة للمعلم وإجابات لأسئلة الكتاب، التي تنمي قدرات مختلفة من المعرفة، الفهم، التطبيق والتفكير من المستويات العليا. يضمّ مرشد المعلّم عدّة أسئلة للتقييم (غير موجودة في كتاب التلميذ) لفحص المعرفة المكتسبة، وإجابات عن تلك الأسئلة.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: מטח צוות מדע וטכנולוגיה
תיאור: أدمج مرشد المعلّم مع كتاب التلميذ، ويحتوي على توجيهات وملاحظات تعليميّة للمعلم وإجابات لأسئلة الكتاب، التي تنمي قدرات مختلفة من المعرفة، الفهم، التطبيق والتفكير من المستويات العليا. يضمّ مرشد المعلّم عدّة أسئلة للتقييم (غير موجودة في كتاب التلميذ) لفحص المعرفة المكتسبة، وإجابات عن تلك الأسئلة.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: הספר 'בְּסוֹד הָעִבְרִית' מיועד ללומדי עברית בתפוצות ברמת המתחילים בחטיבת הביניים ובתיכון.
הוא מתאים הן לתלמידים שלא למדו עברית כלל והן לתלמידים שלמדו עברית בעבר אך עדיין אינם שולטים באוצר המילים הבסיסי ובארבע מיומנויות השפה: קריאה, כתיבה, האזנה ודיבור.
חלקו הראשון של 'בְּסוֹד הָעִבְרִית' יוחד ללימוד אותיות האלף־בית (בדפוס ובכתב) וסימני הניקוד.
בסיום הלימוד בספר התלמידים יוכלו לתקשר באופן בסיסי בשפה העברית – לקרוא, להבין, לכתוב ולומר משפטים קצרים על נושאים הקשורים בחייהם.
'בְּסוֹד הָעִבְרִית' מספק ללומדים חוויית לימוד מהנה ומשמעותית.
תוך כדי לימוד השפה העברית התלמידים מתוודעים למגוון היבטים של התרבות הישראלית ולפיסות חיים מחיי היום-יום של תלמידים ישראלים.
בספר מִגוון טקסטים עדכניים ורלוונטיים לעולם הלומדים במגוון סוגות רחב ובהקשרים טבעיים ויום-יומיים.
'בְּסוֹד הָעִבְרִית' מלוּוה בתוכן דיגיטלי עשיר – סרטונים, קטעי האזנה ופעילויות מתוקשבות.
אל הספר נלווה גם מדריך מפורט למורה, ובו הצעות למערכי שיעור ולמשימות הערכה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: חזי ברוש
תיאור: "לומדים ערבית" היא סדרה מקיפה ללימוד ערבית לתלמידים דוברי עברית בחטיבות הביניים.

רוב ספר א מתמקד בלימוד סימני הכתב (אותיות ותנועות), אך גם כולל פעילויות לתרגול אוצר מילים, הבנת הנקרא ונושאים לשוניים.

נושאים תוכניים נבחרים: היכרות, ברכות ואיחולים, בבית הספר ובבית, ביקור בנצת, הפירמידות במצרים; נושאים בתחום עולם הערבים והאסלאם, לדוגמה: חודש רמדאן, חג המולד.

היבטים לשוניים נבחרים: סימן היידוע, סימן הנקבה, כינויי גוף, כינויי השייכות ביחיד וברבים ונטיית הפועל בעבר בגופי היחיד. ערך מוסף לספר: קטעי האזנה לשיחות שבספר, סרטונים המלווים חלק מן השיחות, מבחר מפתגמי ערב, משפטים תקשורתיים בערבית מדוברת ומילון. \
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: סדרת הספרים 'בשביל העברית', מבית נטע-מטח, מיועדת להוראת העברית בתפוצות לתלמידים בכיתות ו - י"ב. הסדרה מחיה את העברית באמצעות חומרי לימוד עדכניים - מודפסים ודיגיטליים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: קרן בן-שושן, גילי צליק, איילת רוז
תיאור: סדרת הספרים 'בשביל העברית', מבית נטע-מטח, מיועדת להוראת העברית בתפוצות לתלמידים בכיתות ו - י"ב. הסדרה מחיה את העברית באמצעות חומרי לימוד עדכניים - מודפסים ודיגיטליים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מטח .
תיאור: התכנית 'אל תלעגו לי' פותחה במקור בארה"ב על ידי ארגון בשם " Operation Respect " שהקים הזמר פיטר יארו, חבר להקת "פיטר פול ומרי". הארגון חרת על דגלו מטרה לאפשר לכל ילדה וילד לגדול בקהילה המושתתת על שוויון, סובלנות וכבוד הדדי. בתמיכה ובסיוע של שגרירות ארה"ב בישראל, הותאמה התכנית ופותחה במרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח).
לבתי-הספר היהודיים והערביים בישראל. מטח אף מפעיל את התכנית בשיתוף משרד החינוך (מחוז מרכז) בעשרות בתי-ספר בארץ.
מהדורה זאת של החוברת היא גרסה מעודכנת ומורחבת, פרי פיתוח של צוות התכנית במטח.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מדעים מטח
תיאור: המדריך משולב בספר התלמיד, וכתובות בו הנחיות והערות דידקטיות למורה ותשובות לשאלות שבספר, המפתחות יכולות שונות של ידע, של הבנה, של יישום ושל חשיבה מסדר גבוה. המדריך למורה מכיל גם מבחר של פרטי הערכה (שלא נמצאים בספר לתלמיד) לבחינת הידע הנרכש, ותשובות לפריטים אלה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: מטח צוות מדע וטכנולוגיה
תיאור: המהדורה החדשה של הספר מאחדת את כל הנושאים שנקבעו בתכנית הלימודים המעודכנת במדע וטכנולוגיה לכיתה ז', ובתכנית הלימודים למצוינות מדעית טכנולוגית בכיתה ז' בתחומי מדעי החיים. הספר כולל תשעה פרקים: מבוא למדעי החיים, התא, חשיבות המים והובלה ביצורים חיים, הובלה ומאזן המים בצמח, הגוף כמערכת, מערכת ההובלה באדם, מאזן המים והחום בגוף, מיון יצורים חיים, מיקרואורגניזמים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: كتاب المرشـد يستعرض فصول الكتاب من خلال ما يلي:
1. التصوّر الفكريّ من وراء اختيار الموضوعة التي يدور حولها كلّ فصل من الكتاب.
2. هويّة كلّ نصّ: تشمل نبذة حول موضوع النصّ، مميّزاته الأسلوبيّة، نوعه ومصدره.
3. الأهداف العامّة في كلّ مجال: التكلّم، القراءة والفهم، الاستماع، الكتابة.
4. توزيع المهامّ في مجالات التكلم، الفهم والقراءة، الكتابة والاستماع بحسب المهارات اللغويّة واستراتيجيّات التفكير وفق متطلّبات منهج اللغة‏.
5. توزيع موادّ المعرفة اللغويّة (النحو والصرف) حسب الموضوع، المصطلحات، المهارات والاستراتيجيّات. ‏
6. ملحق إجابات مقترحة للمهامّ. ‏
7. ملحق لمقترح في التخطيط السنويّ لمادّة الكتاب، ونماذج لتخطيطات وحدات تعليميّة.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות תרבות יהודית-ישראלית .
תיאור: מדריך למורה לספר שבילי תרבות לכיתה ז, ובו הצעות מודולריות לתהליכי הוראה ולמידה של הספר.
ספר הלימוד מביא לידי ביטוי את הערך המוביל בתוכנית הלימודים החדשה - מעורבות ואחריות.
בספר ייפגשו הלומדים עם דמויות מופת מהתרבות היהודית-ישראלית, ודרך סיפור חייהן ועשייתן יעמי בסוגיות ערכיות ובדילמות שהדמויות התמודדו איתן; יכירו היבטים שונים הנוגעים לשנת הבת/בר מצווה; ויעסקו בארבעה מועדים - יום השבת, יום הכיפורים, יום הזיכרון ליצחק רבין, ספירת העומר ול"ג בעומר - מתוך גישה פלורליסטית.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות תרבות יהודית-ישראלית .
תיאור: ספר לימוד לכיתה ז במקצוע תרבות יהודית-ישראלית, המביא לידי ביטוי את הערך המוביל בתוכנית הלימודים החדשה - מעורבות ואחריות.
בספר ייפגשו הלומדים עם דמויות מופת מהתרבות היהודית-ישראלית, ודרך סיפור חייהן ועשייתן יעמיקו בסוגיות ערכיות ובדילמות שהדמויות התמודדו איתן; יכירו היבטים שונים הנוגעים לשנת הבת/בר מצווה; ויעסקו בארבעה מועדים - יום השבת, יום הכיפורים, יום הזיכרון ליצחק רבין, ספירת העומר ול"ג בעומר - מתוך גישה פלורליסטית.הספר כולל קריינות של כל קטעי המקור המופיעים בו, סרטונים, פעילויות אינטראקטיביות, מצגות ועוד.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: יעקב זלמנוב, אריק לויוב, אלישיב קפלון
תיאור: אלפון מושגים בהלכה, ספרון עזר לספר הלכות והליכות, כיתות ד-ח.
מה בספר:
בבואנו להעמיק בהלכה, עלינו להכיר משגים וכללים שונים שעליהם היא מבוססת.
מטרת האלפון שלפניכם היא לסייע לתלמידים לסגל לעצמם את השפה ההלכתית ולרכוש מיומנות בסיסית לניתוח מקרים ולניסוח שאלה מושכלת לרב.
כדי להתמצא בהלכה, חשוב שהתלמיד ילמד לנסח נתונים בצורה מדויקת, תוך התיחסות לנסיבות,
לשעורים (מדות) וכדומה.
לצורך כך רוכזו באלפון זה מושגי הבסיס הקשורים לתוכנית הלימודים בהלכה לתלמידים מכתה ד' ומעלה.
נסיים בתפילה ובתקוה כי לימוד ההלכה בעיון ובהעמקה יביא לקיום המעשי של ההלכה, תוך הקפדה על כל פרטי המצוה וביתר חיות, ויהיה זה עוד צעד לקרוב הגאולה האמיתית והשלימה.
רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש באה"ק
מאת: הילה קובלינר, שלומית חייט, שרה ישראלי
תיאור:
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: רונית בן-ארי, פזית קוטלר, איילת רוז, חיה יצחקי
תיאור: "יש ויש!" היא תכנית חדשנית להוראת השפה העברית במאה ה 21- שפותחה עבור בתי הספר העל-יסודיים באנגליה.
התכנית שמה דגש על פיתוח היכולת התקשורתית של התלמידים בשפה העברית, תוך טיפוח כל המיומנויות: האזנה, דיבור, קריאה, כתיבה וצפייה.
הנושאים הנלמדים בתכנית רלבנטיים לעולם התלמידים ומזמנים היכרות עם ישראל ועם תרבותה.
"יש ויש!" היא תכנית מדורגת ובה שלושה ספרים מודפסים ודיגיטליים השלובים זה בזה. הספרים וסביבת הלמידה המלווה אותם כוללים: טקסטים מגוונים, סרטונים, קטעי האזנה, תרגילים אינטראקטיביים, משימות הערכה, דפי עבודה המאפשרים התאמה לשונות התלמידים ומדריך למורה.
"יש ויש!" פותחה במשותף על-ידי המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח) וארגון PaJeS באנגליה, בתמיכתה הנדיבה של קרן מוריס ווהל.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: يتألّف هذا الكتاب من خمسة فصول. يدور كلّ فصل حول موضوعة واحدة يتناولها من زوايا متباينة. اختيار الموضوعات ملاءمتها للفئـة العمريّة المستهدفة. نهدف من خلال هذه النصوص إلى تطوير مهارات التفكير بمسـتوياتها المختلفة لدى التلاميذ، بدءًا بالمستوى الأوّل ووصولًا إلى مستويات ميتا-لغويّة. بالإضافة إلى تطوير قدرتهم على التعامل مع النصّ وفق استراتيجيّات قرائيّة مختلفة، بحيث يتطلّب منهم الأمر توظيف القراءة المكثّفة حينًا والقراءة التمشيطيّة وقـراءة التصفّح حينًا آخر. يحتوي كلّ فصل على وحدتين: الوحدة الأولى من كلّ فصل مكوّنة من نصّين للقراءة والفهم ونصّ سماعيّ؛ الوحدة الثانية تتكوّن من نصّين للقراءة والفهم. ذُيِّل كلّ فصل بنصّ تقييم.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: يتألّف هذا الكتاب من خمسة فصول. يدور كلّ فصل حول موضوعة واحدة يتناولها من زوايا متباينة. راعينا في اختيار الموضوعات ملاءمتها للفئـة العمريّة المستهدفة من حيث اهتمامات اليافعين في هذه السنّ، في نفس الوقت تعمّدنا اختيار بعض الموضوعات لكشف التلميذ على العالم الأوسع، في مجالاته الإنسانيّة والعلميّة والثقافيّة، لإشراكه من خلالها فكريًّا ووجدانيًّا في المنظومة الاجتماعيّة، ولتحفيزه ليصبح فردًا مبادرًا فاعلًا، ليس في محيطه القريب فحسب، بل في العالم الإنسانيّ الأشمل.
يحتوي كلّ فصل على وحدتين: الوحدة الأولى من كلّ فصل مكوّنة من نصّين للقراءة والفهم ونصّ سماعيّ؛ الوحدة الثانية تتكوّن من نصّين للقراءة والفهم. ذُيِّل كلّ فصل بنص تقييم. وتوخّينا أن يشمل هذا الكتاب معظم الأنواع الأدبيّة والوظيفيّة المطلوبة حسب المنهج التعليميّ للمرحلة العمريّة.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: הלה קובלינר, רון כהן
תיאור: סדרת הספרים 'בשביל העברית', מבית נטע-מטח, מיועדת להוראת העברית בתפוצות לתלמידים בכיתות ו - י"ב. הסדרה מחיה את העברית באמצעות חומרי לימוד עדכניים - מודפסים ודיגיטליים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: גולשים בעברית היא סדרה מקיפה ללימוד עברית לתלמידים דוברי ערבית בחטיבות הביניים. לכל ספר בסדרה נלווה מדריך למורה, הכולל:
מבוא – פירוט עקרונות הסדרה לגבי הוראת עברית כשפה שנייה לצד העשרה תיאורטית.
פריסת הספר - טבלה מפורטת ובה פריסת הספר לפי יחידות, טקסטים, ידע לשוני וביצועי הבנה.
העמקה ותוספות – פירוט הנושא, המטרות, יעדי החינוך הלשוני והצעות מעשיות להוראה והרחבה של כל יחידה בספר.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: רונית בן-ארי, חיה יצחקי, איילת רוז
תיאור: "יש ויש!" היא תכנית חדשנית להוראת השפה העברית במאה ה 21- שפותחה עבור בתי הספר העל-יסודיים באנגליה.
התכנית שמה דגש על פיתוח היכולת התקשורתית של התלמידים בשפה העברית, תוך טיפוח כל המיומנויות: האזנה, דיבור, קריאה, כתיבה וצפייה.
הנושאים הנלמדים בתכנית רלבנטיים לעולם התלמידים ומזמנים היכרות עם ישראל ועם תרבותה.
"יש ויש!" היא תכנית מדורגת ובה שלושה ספרים מודפסים ודיגיטליים השלובים זה בזה. הספרים וסביבת הלמידה המלווה אותם כוללים: טקסטים מגוונים, סרטונים, קטעי האזנה, תרגילים אינטראקטיביים, משימות הערכה, דפי עבודה המאפשרים התאמה לשונות התלמידים ומדריך למורה.
"יש ויש!" פותחה במשותף על-ידי המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח) וארגון PaJeS באנגליה, בתמיכתה הנדיבה של קרן מוריס ווהל.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: תיאור: גולשים בעברית היא סדרה מקיפה ללימוד עברית לתלמידים דוברי ערבית בחטיבות הביניים. הספר הדיגיטלי עשיר בשכבות מידע ובפעילויות לתרגול נוסף של אוצר מילים ונושאים לשוניים.
נושאים נבחרים: המעבר לחטיבת הביניים, קריאת ספרים, ספורט, שמירה על כדור הארץ, מקומות מיוחדים בארץ ובעולם וטקסי מעבר.
היבטים לשוניים נבחרים: התאמת שם התואר לשם העצם, נטיית הפועל בבניינים פעל, פיעל והתפעל בשלושת הזמנים בגזרת השלמים; הטיית מילות היחס ל, של, עם, את, אצל; סמיכות, משפטי סיבה ותוצאה.
ערך מוסף לספר: בלוג של בני נוער בפתיחת כל יחידה, קטעי האזנה לכל הטקסטים, סדרת סרטונים, מבדקים, חקר מילים אחיות, משפטים תקשורתיים להכתבה ומילון.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: הלה קובלינר, רון כהן
תיאור: סדרת הספרים 'בשביל העברית', מבית נטע-מטח, מיועדת להוראת העברית בתפוצות לתלמידים בכיתות ו - י"ב. הסדרה מחיה את העברית באמצעות חומרי לימוד עדכניים - מודפסים ודיגיטליים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: הסדרה "מסלולים" - מתמטיקה לחטיבת הביניים היא סדרה חדשה ועדכנית ללימוד מתמטיקה.
הספר עוסק בנושאים הבאים:
- משוואות - חלק א
- מספרים מכוונים
- זוויות
- שטחים
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: רונית בן-ארי, חיה יצחקי, איילת רוז
תיאור: "יש ויש!" היא תכנית חדשנית להוראת השפה העברית במאה ה 21- שפותחה עבור בתי הספר העל-יסודיים באנגליה.
התכנית שמה דגש על פיתוח היכולת התקשורתית של התלמידים בשפה העברית, תוך טיפוח כל המיומנויות: האזנה, דיבור, קריאה, כתיבה וצפייה.
הנושאים הנלמדים בתכנית רלבנטיים לעולם התלמידים ומזמנים היכרות עם ישראל ועם תרבותה.
"יש ויש!" היא תכנית מדורגת ובה שלושה ספרים מודפסים ודיגיטליים השלובים זה בזה. הספרים וסביבת הלמידה המלווה אותם כוללים: טקסטים מגוונים, סרטונים, קטעי האזנה, תרגילים אינטראקטיביים, משימות הערכה, דפי עבודה המאפשרים התאמה לשונות התלמידים ומדריך למורה.
"יש ויש!" פותחה במשותף על-ידי המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח) וארגון PaJeS באנגליה, בתמיכתה הנדיבה של קרן מוריס ווהל.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: הסדרה "מסלולים" - מתמטיקה לחטיבת הביניים היא סדרה חדשה ועדכנית ללימוד מתמטיקה.
הספר עוסק בנושאים הבאים:
- פונקציות
- משוואות – חלק ב
- משולש ומנסרה משולשת
 
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מטח .
תיאור: הסדרה "מסלולים" - מתמטיקה לחטיבת הביניים היא סדרה חדשה ועדכנית ללימוד מתמטיקה.
הספר עוסק בנושאים הבאים:
- משתנים וביטויים
- ביטויים שווים
- מלבן
- תיבה
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות היסטוריה מטח
תיאור: המדריך למורה מלווה את ספר הלימוד, פרק אחר פרק. כל פרק במדריך כולל הצעות לפעילויות פתיחה וסיום ולנושאים לדיון במהלך הוראת הפרק, בהתבסס על החומרים המילוליים והחזותיים שבספר. המדריך כולל כמו כן מבט פדגוגי על הרכיבים השונים בספר וכן טבלאות, תרשימים והצעות נרחבות לחומרי העשרה מגוונים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: הלה קובלינר, רון כהן
תיאור: סדרת הספרים 'בשביל העברית', מבית נטע-מטח, מיועדת להוראת העברית בתפוצות לתלמידים בכיתות ו - י"ב. הסדרה מחיה את העברית באמצעות חומרי לימוד עדכניים - מודפסים ודיגיטליים.
הספר 'בשביל העברית 5' מיועד לרמת המתקדמים.
מה בספר?
טקסטים בנושאים מגוונים | שילוב הנושאים הלשוניים בתכנים | מגוון סוגות | מילון למילים חדשות | סרטונים וקטעי האזנה | פעילויות ותרגילי חזרה אינטראקטיביים | הזדמנויות להתקדמות אישית | חומרי עזר מתוקשבים למורה.
הספר 'בשביל העברית 5' מופיע במהדורה דיגיטלית באתר נטע-מטח www.neta.cet.ac.il
תכנית נטע-מטח היא תכנית מדורגת, ויש בה שלוש רמות: רמת המתחילים, רמת הביניים ורמת המתקדמים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: הלה קובלינר, רון כהן
תיאור: סדרת הספרים 'בשביל העברית', מבית נטע-מטח, מיועדת להוראת העברית בתפוצות לתלמידים.
בכיתות ו-י"ב.
הסדרה מחיה את העברית באמצעות חומרי לימוד עדכניים - מודפסים ודיגיטליים.
הספר 'בשביל העברית 4  חלק ב' מיועד לרמת הביניים.
מה בספר?
טקסטים בנושאים מגוונים | שילוב הנושאים הלשוניים בתכנים | מגוון סוגות | מילון למילים חדשות | סרטונים וקטעי האזנה | פעילויות ותרגילי חזרה אינטראקטיביים | הזדמנויות להתקדמות אישית | חומרי עזר מתוקשבים למורה.
הסדרה מופיעה גם במהדורה דיגיטלית באתר נטע-מטח www.neta.cet.ac.il
תכנית 'נטע-מטח' היא תכנית מדורגת, ויש בה ארבע רמות: רמת מתחילים, רמת מתחילים גבוהה, רמת ביניים, רמת מתקדמים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: מטח - צוות גאוגרפיה .
תיאור: يتناول الكتاب ظاهرة العولمة ويضمّ مصطلحات أساسيّة، عمليّات، عوامل وتأثيرات ظاهرة العولمة. يضمّ الكتاب فصول معلومات، خرائط، صور، رسوم بيانيّة واسئلة مرافقة. تُعرض مضامين الكتاب في خمس وحدات: ما هي العولمة، ما هي العوامل، ما هي المعايير لتقييم الظاهرة، التأثيرات البيئيّة للعولمة؛ الفجوات في مستوى تطوير دول العالم والمناطق المختلفة في حدود الدول، اللامساواة الحيّزيّة؛ تحولات في سكّان العالم، العمليّات الديموغرافيّة وعلاقتها بالعولمة؛ الهجرة؛ تأثيرات بيئيّة للعولمة.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מטח .
תיאור: "מפגשים בחברה הישראלית" - יחידת ההמשך של התכנית 'אל תלעגו לי', נועדה להעמיק את ההיכרות של התלמידים עם קבוצות שונות בחברה הישראלית, במטרה לקדם חיים משותפים המבוססים על שוויון, סובלנות ועל כבוד הדדי. התכנית מיועדת לגילאי כיתות ו ומעלה.
מאת: צוות מטח .
תיאור: تتمة لبرنامج "لا تسخروا منّي" هدفها تعميق معرفة التلاميذ للمجموعات المختلفة في المجتمع الإسرائيليّ بهدف المساهمة في خلق حياة مشترَكة تقوم على المساواة والاحترام المتبادَل.
מאת: צוות גיאוגרפיה .
תיאור: מדריך מלווה לספר הלימוד. מפרט את רציונל הספר ורציונל תה"ל.
המדריך כולל:
1. תקצירי פרקי ספר הלימוד והמושגים החשובים לנושא
2. פירוט המרכיבים הדידקטיים בספר: מושגים, קטעי הרחבת ידע, נתונים מספריים, פעילויות
3. פירוט מקורות המידע של ספר הלימוד
4. חומרי רקע למורים
5. הצעות פדגוגיות עקרוניות לאופני הוראה ולמידה מגוונים
6. הצעות קונקרטיות לפעילויות
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: מטח - צוות גאוגרפיה .
תיאור: הספר עוסק בתופעת הגלובליזציה וכולל מושגי יסוד, תהליכים, גורמים והשלכות של תופעת הגלובליזציה. הספר כולל פרקי מידע, מפות, תצלומים, גרפים ושאלות מלוות.
מורכב מארבע יחידות:
• מהי גלובליזציה, מהם הגורמים, מהם המדדים להערכת התופעה, השלכות סביבתיות של גלובליזציה
• תמורות באוכלוסיית העולם, תפרוסת אוכלוסייה בעולם, תהליכים דמוגרפיים והקשר שלהם לגלובליזציה
• הגירה
• השלכות סביבתיות של הגלובליזציה
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: חזי ברוש
תיאור: ספר ראשון בסדרה "לומדים ערבית" המיועדת לתלמידים בחטיבת הביניים בבתי הספר העבריים. הספר מותאם לתוכנית הלימודים לכיתה ז של משרד החינוך. לכל ספר בסדרה נלווה מדריך למורה, הכולל:
הקדמה: פירוט עקרונות הספר ומטרותיו, רציונל הספר ומבנה הספר.
פריסת החומר והוראתו: פריסת החומר, דרך ההוראה, הבעה בעל פה, הוראת הטקסטים, הוראת הסוגיות הדקדוקיות, אוצר מילים, סוגי תרגילים.
העמקה ותוספות: הצעות פדגוגיות-דידקטיות: מבנה השיעור, דרכי הערכה, לימוד הכתיבה, תרגול השיחות, עבודת העשרה תרבותית. הצעות למבחנים לפי פרקים: הבנת הנשמע, כתיבה, הבנת הנקרא.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: מאירה שגב, צביה פיין
תיאור: يتناول كتاب التعليم مسائل جغرافية وعمليات تغيير تتعلق بسكان العالم والبلدات في العالم في الوقت الراهن. المواضيع الرئيسية في هذا الكتاب هي: عملية العولمة الآخذة في الاتساع وتأثيراتها؛ حسناتها والمخاطر التي تنطوي عليها؛ الزيادة السكانية السريعة في العالم ونتائجها؛ الفروق بين الدول المتطورة والدول الأقل تطورًا؛ حركات الهجرة الكبيرة؛ مسبباتها وتأثيراتها؛ عملية التمدين التي تجري في العالم وتأثير هذه العملية المعقدة على حياتنا؛ انتشار السكان في العالم والتغيرات التي تطرأ عليه.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: חזי ברוש
תיאור: "לומדים ערבית" היא סדרה מקיפה ללימוד ערבית לתלמידים דוברי עברית בחטיבות הביניים.
רוב ספר א מתמקד בלימוד סימני הכתב (אותיות ותנועות), אך גם כולל פעילויות לתרגול אוצר מילים, הבנת הנקרא ונושאים לשוניים.

נושאים תוכניים נבחרים: היכרות, ברכות ואיחולים, בבית הספר ובבית, ביקור בנצרת, הפירמידות במצרים; נושאים בתחום עולם הערבים והאסלאם, לדוגמה: חודש רמדאן, חג המולד.

היבטים לשוניים נבחרים: סימן היידוע, סימן הנקבה, כינויי גוף, כינויי השייכות ביחיד וברבים ונטיית הפועל בעבר בגופי היחיד.

ערך מוסף לספר: קטעי האזנה לשיחות שבספר, סרטונים המלווים חלק מן השיחות, מבחר מפתגמי ערב, משפטים תקשורתיים בערבית מדוברת ומילון.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: מטח צוות מדע וטכנולוגיה
תיאור: يتناول الكتاب موضوع الموادّ، الطاقة والتكنولوجيا، ويساعدنا على فهم العالم- الطبيعيّ والتكنولوجيّ- الذي نعيش فيه. وجهة نظر الكتاب متعدّدة التخصّصات وتركز على العلاقة بين الموادّ التي تبني عالمنا، بين الطاقة، التي تحرك كلّ العمليّات في العالم وبين التكنولوجيا التي تطبّق المعرفة على الموادّ وعلى الطاقة لفائدة الإنسان. يركّز الكتاب على العلاقة بين عالم الماكرو الذي نستطيع استيعابه بحواسّنا وبين عالم الميكرو، عالم الجسيمات المجرّد أكثر، الذي بمساعدته نستطيع تفسير ظواهر عديدة في الحياة اليوميّة. يتألّف الكتاب من ستّة فصول: مدخل إلى علم المادّة، الطاقة من حولنا، الجسم والمادّة، الموادّ، صفاتها واستعمالاتها، مبنى المادّة، الحرارة والتغيرات في المادة.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: בספר הפרקים האלה: פונקציות, משוואות חלק ב ומשולש ומנסרה משולשת.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: הספר מיועד לכיתות המצוינות ובו חומרים תוספתיים בתחום המספרי, הגיאומטרי והאלגברי וכן פרקים בנושא פעולות וחבורות מספרים והצפנה ופענוח.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: בספר הפרקים האלה: משוואות חלק א, מספרים מכוונים, זוויות ושטחים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: רחל בורובסקי, מרים בלומנטל, יוחאי עדן, זוהר הרקוב
תיאור: ספר עזר ללימוד כל פרקי תכנית הלימודים המעודכנת (תשע”א) לבתי הספר הממלכתיים:
פרקים מהספרים שמות, במדבר, דברים, תהלים ומשלי. הספר פותח בהתאמה לשכבת הגיל ועבר ייעוץ מדעי מוקפד.
איך עם נולד? הספר מזמין את המורים והתלמידים ללוות את משפחת בני ישראל בדרכם להיות לעם.
זו דרך לא קלה. היא עוברת דרך עבדות במצרים וקשיים ומשברים במדבר, אבל במהלכה מתגבשת החברה הישראלית ומתבררות סוגיות יסוד בזהותה: מהי חרות ואיך מגיעים אליה? מיהו המנהיג הראוי וכיצד הוא צומח להיות כזה? מדוע צריך מערכת חוקים? מהו הקשר בין תוכן החוקים לאופי החברה? מהי מערכת היחסים של העם עם אלוהיו ומה קורה בשעת משבר אמונה? מהם הכוחות הפועלים בחברה הנדרשת להתמודד עם מציאות קשה? ואיך הופך סיפור העבר לחלק מזהות עכשווית?
ספר הלימוד בוחן סוגיות אלו מתוך הכתובים המקראיים ומציע כלים להבנת הכתוב ולהעמקה בו:
- ביאורי מילים - מושגים - שאלות ומשימות מגוונות לתלמידים - קטעי העשרה והרחבה - יצירות אמנות - תמונות ומפות - הצעות לדיון בסוגיות ערכיות ורלוונטית העולות מהכתוב.
לספר מהדורה דיגיטלית בכותר ספרי לימוד הכוללת עשרות קישורים.
למידע נוסף, סרטונים ופעילויות אינטראקטיביות: www.school.kotar.co.il
ספרים
נוספים בסדרת תנ”ך לחטיבת הביניים:
- תנ”ך לכיתה ח’ - משבטים למלוכה
- תנ”ך לכיתה ט’ - תקופת המלוכה
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: שרון שני-ארבן, ירעם נתניהו
תיאור: חוברת תשובות -  לספר מילה טובה מאד ז.
החוברת כוללת תשובות ורמזי תשובות כמעט לכל הפעילויות בספר, ובכלל זה לחלק ההבנה בכתב.
הסיכומים ניתנים במלואם, ובטיעונים ניתן מחוון מפורט ומותאם למטלה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: מטח צוות מדע וטכנולוגיה
תיאור: המדריך משולב בספר התלמיד, וכתובות בו הנחיות והערות דידקטיות למורה ותשובות לשאלות שבספר, המפתחות יכולות שונות של ידע, של הבנה, של יישום ושל חשיבה מסדר גבוה. המדריך למורה מכיל גם מבחר של פרטי הערכה (שלא נמצאים בספר לתלמיד) לבחינת הידע הנרכש, ותשובות לפריטים אלה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: מטח צוות מדע וטכנולוגיה
תיאור: הספר עוסק בנושא חומרים, אנרגיה וטכנולוגיה, ומסייע לנו להבין טוב את העולם – הטבעי והטכנולוגי – שבו אנו חיים. נקודת המבט של הספר היא רב תחומית, ומודגש בו הקשר בין החומרים הבונים את עולמנו, בין האנרגיה, המניעה את כל התהליכים בעולם, ובין הטכנולוגיה, המיישמת את הידע על החומרים ועל האנרגיה לתועלת האדם. בספר מושם דגש רב על הקשר בין עולם המקרו, שאנו יכולים לקלוט בחושינו, לבין עולם המיקרו, עולם החלקיקים המופשט יותר, שבעזרתו אנו יכולים להסביר תופעות רבות החיים היום יום. בספר שישה פרקים: מבוא למדעי החומר, אנרגיה וסביבה, גוף וחומר, חומרים, תכונות ושימושים, מבנה החומר, חום ושינויים בחומר.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: רחל מינץ, יעל קשתן, נורית קינן, שילה טיומני
תיאור: يتناول الكتاب موضوع البيولوجيا. يجمع الكتاب كلّ المواضيع التي قُرّرت في أحدث منهج دراسي في العلوم والتكنولوجيا للصف السابع. يحوي الكتاب سبعة فصول وهي: مدخل إلى علم الأحياء، تصنيف الكائنات الحية، الخلية، الجسم كجهاز، جهاز النقل (الدورة الدمويّة) عند الإنسان، توازن الماء وتوازن الحرارة عند الإنسان والحيوانات، النقل وتوازن الماء عند النبات.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: שרה ליפקין, שרון שני-ארבן
תיאור: הסדרה מילה טובה מאוד היא סדרת ספרים להוראת העברית בחטיבת הביניים (ז-ט). המניעים העיקריים לפיתוחה הם הרצון להיענות לצרכים העולים מן השדה, להתאים את הספרים לעקרונות מיזם שלהב"ת, כלומר שילוב מקצועות הלימוד בבית הספר, ולטפל במיומנויות המאה ה-21 בעקבות התמורות שחלו בעולם החינוך ולקראת הצרכים העתידיים של הלומדים. המדריך למורה כולל מיפוי של נושאי הלימוד, הסברים והמלצות להוראה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: בספר הפרקים האלה: משתנים וביטויים, ביטויים שווים, מלבן ותיבה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
הצג עוד תוצאות